שאשא-ביטון: "אין קשר בין פיטורי מנכ"ל המשרד לקורונה"

שרת החינוך אישרה את הפרסום בחדשות 13, שלפיו פיטרה את מנכ"ל משרדה יגאל סלוביק. בהודעה שפרסמה, תקפה שאשא-ביטון את סלוביק וטענה כי "אינו ראוי להיות איש אמון". בשיחה במטה בירושלים אמרה: "מצטערת שנקלענו לסיטואציה הזאת"

זמן צפייה: 01:20

מסבירה את הפיטורים: שרת החינוך יפעת שאשא ביטון אישרה הבוקר (שני) את הפרסום אמש במהדורה המרכזית בחדשות 13, שלפיו פיטרה את מנכ"ל משרדה יגאל סלוביק. שאשא-ביטון טענה כי בין פיטוריו לנושא הקורונה כפי שנטען - אין כל קשר, והסבירה כי ההחלטה התקבלה בשל אופן תפקודו של סלוביק.

שרת החינוך תקפה את סלוביק, וטענה כי מופצות "השמצות שקריות" כדבריה. "המחלוקת בינינו הייתה על אופן תפקודו, התנהלות ואי עמידה ביעדים שהצבתי למערכת החינוך. מעבר לכך לא אוסיף", נכתב בהודעה שפרסמה השרה.

בתוך כך, בעקבות הסערה סביב פיטוריי מנכ"ל המשרד, שרת החינוך כינסה שיחת הרגעה למטה משרד החינוך בירושלים, ובה מסרה: "מצטערת שנקלענו לסיטואציה הזאת, אחרי לא מעט טלטלות שעבר המשרד. אנסה לייצר יציבות ובימים הקרובים אקבל החלטה לגבי מי שיוביל את משרד".

כזכור, אתמול פורסם כי ההחלטה לסיים את תפקידו של סלוביק נבעה כתוצאה מחוסר הסכמות בינה לבין המנכ"ל על סוגיית חיסון ילדים בבתי הספר. "אין כל קשר בין פיטוריו לנושא הקורונה", אומרת שרת החינוך היום. "לזכותו יאמר כי תחום זה נוהל על ידו בצורה מיטבית, הוא ייצג את המשרד בדיונים השונים וניתן לו ולצוות המשרד גיבוי מלא מצידי. משרד החינוך מחויב ליישם את מלוא החלטות הממשלה וקבינט הקורונה אופן הנכון והמקצועי ביותר".

בסיום ההודעה תקפה שאשא-ביטון את סלוביק. "אין שופטים אדם בשעת צערו, אך התנהלותו מוכיחה כי אינו ראוי להיות איש אמון", היא כתבה. "לא נותר לי אלא להצטער על הסגנון ולאחל למר סלוביק הצלחה בהמשך הדרך".

אתמול פורסם בחדשות 13 כי שאשא-ביטון החליטה על פיטורי המנכ"ל ברקע תחילת מבצע החיסונים בבתי הספר. סלוביק אמר למקורביו כי "חילוקי דעות בעניין מבצע החיסוני בבתי הספר וניהול משבר הקורונה במערכת החינוך קלקלו את היחסים". יש לציין כי השרה שאשא ביטון שיגרה מכתב פיטורים לסלוביק שייכנס לתוקפו בסוף החודש, ומנגד, סלוביק עצמו ניסח מכתב התפטרות לפני כשבוע, אך טרם הגיש אותו.