ליברמן תוקף את השרים: "לא צריך משקיפים ומשגיחי כשרות"

לקראת חידוש המו"מ בין האוצר להסתדרות המורים, שר האוצר יוצא נגד השרים אלקין ותמנו שטה שקראו לראש הממשלה לפיד להתערב במו"מ: "מציע שאישים פוליטיים שנמצאים לפני בחירות ישאירו את המו"מ לדרג המקצועי"

זמן צפייה: 07:16

שר האוצר אביגדור ליברמן יצא בצהריים (ראשון) נגד השרים זאב אלקין ופנינה תמנו שטה שקראו לראש הממשלה יאיר לפיד להתערב במשא ומתן בין משרד האוצר להסתדרות המורים כל זאת לקראת חידוש השיחות היום בין המזכ"לית יפה בן דוד לממונה על השכר באוצר קובי בר נתן.

"אני מאוד מעריך את הדאגה הכנה שלכם לפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר", כתב ליברמן בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. "אני מציע שאישים פוליטיים שנמצאים קצת יותר מחודשיים לפני תקופת בחירות ישאירו את ניהול המו״מ לדרגים מקצועיים בלבד, נטולים שיקולים זרים".

מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד
מזכ''לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עוד כתב ליברמן: "הבהרתי במפגש אצל ראש הממשלה עם שרת החינוך כי מי שינהל את המו"מ על הסכם שכר הוא אך ורק הממונה על השכר במשרד האוצר. אנו לא זקוקים לא למשקיפים ולא למשגיחי כשרות".

על הבעיות בשיחות עם הסתדרות המורים אמר שר האוצר: "אכן יש פערים אמיתיים עקב גישות שונות ברמה העקרונית. הדגש ששמה הסתדרות המורים הוא על ותק ובמשרד האוצר הדגש הוא על מצוינות. בסוף, יש לזכור כי מדובר בכסף ציבורי ומישהו גם חייב לשמור על הקופה. עלות ההצעה שהונחה היא מעל 4 מיליארד שקלים וזה בהחלט סכום מכובד שיודע לתת מענה לצרכי המערכת".

לסיום כתב כי "אחרי שנתיים של קורונה גם המסר החינוכי הוא חשוב ויש להסיר את המילה 'שביתה' מהלקסיקון. צריך לשבת ולדבר כמה שצריך מתוך הבנה שאין אלטרנטיבה אחרת מלבד הסכם בין הצדדים".