רן ארז מאיים: "שביתה ב-1 בספטמבר - אם לא ייחתם הסכם שכר"

יו"ר ארגון המורים אמר כי אם לא ייחתם הסכם שכר עד סוף הקיץ - לא תיפתח שנת הלימודים בתיכונים. הוא תקף את שר החינוך יואב קיש: "הוא האחראי על המערכת, אבל לא אכפת לו. הוא מעדיף לשבת בטריבונה, פשוט לא מוכן להתערב"

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר היום (רביעי) כי אם לא ייחתם הסכם שכר עד סוף הקיץ - יושבתו הלימודים בתיכונים בתחילת השנה הבאה. הוא אמר כי "פתיחת שנת הלימודים הבאה בסימן שאלה גדול ובולט. מאז פברואר 2022 אנחנו מנהלים משא ומתן בעצימות נמוכה ובצורה מתורבתת כדי לא לפגוע במערכת החינוך. הדבר הזה מנוצל לרעה על-ידי המעסיקים, עד שמנכ"ל משרד החינוך החליט לדפוק על השולחן ולדרוש הצעה.

עוד אמר ארז כי "הם הציעו הצעה שמבזה את המורים. מדובר בתוספת זעומה שתועבר בפעימות. דרשנו שמורה מתחיל עם תואר שני יקבל שכר ממוצע של 12 אלף שקלים. באוצר סירבו, כי נתנו ליפה בן דויד הרבה פחות. הם רוצים לתת 1.3 ואנחנו רוצים מיליארד נוסף".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על כך הוסיף ארז: "הם רוצים לפרק את העבודה המאורגנת. שר החינוך לא מבין את האל"ף-ב"ית. ציפיתי מאיש חיל האוויר להיות יותר אינטלקטואלי. עם סמוטריץ' טרם דיברתי. אני מקווה שניפגש עוד שבוע. אין לי טענות כלפיו. שר החינוך הוא האחראי על המערכת, אבל לא אכפת לו. הוא מעדיף לשבת בטריבונה, פשוט לא מוכן להתערב".

כאמור, ארז אמר ששנת הלימודים תשפ"ד לא תיפתח אם לא יהיה הסכם חתום. "ההורים משלמים והמדינה חוסכת. המורים עובדים והתוצאות נמוכות - זה צריך להדאיג גם את שר החינוך וגם את ראש הממשלה".