רן ארז: "האוצר מנהל מו"מ פיקטיבי, מעדיפים את הפוליטיקאים"

המגעים סביב תנאי העסקה של המורים נמשך, ובמשרדי החינוך והאוצר מגדירים את הפגישה שתיערך היום בנושא כ"מכרעת". בארגון המורים משוכנעים כי לא יושגו הסכמות, ורן ארז מאיים ששנת הלימודים לא תפתח: "לקחו את הכסף לנושאים קואליציוניים ומעמידים פנים כאילו מעוניינים בהסכם". משרד האוצר: "ארגון המורים הרחיב את המחלוקות"

בצלאל סמוטריץ', רן ארז, יואב קיש
בצלאל סמוטריץ', רן ארז, יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשא ומתן בין משרד החינוך ומשרד האוצר לבין ארגון המורים סביב תנאי העסקה ימשיך היום (חמישי) אחר הצהריים, ובמשרד החינוך מגדירים את הפגישה כ"מכרעת", אולם בארגון המורים משוכנעים כי לא יצליחו להגיע להסכמות. יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הבהיר במהלך החודשים האחרונים כי אם לא ייחתם הסכם שכר, שנת הלימודים לא תיפתח בתיכונים.

בתגובה האשים ארז את משרד האוצר והחינוך ואמר כי הם "מנהלים מו"מ פיקטיבי כדי לפוצץ אותו ולהאשים בכך את המורים. לקחו את הכסף לנושאים קואליציוניים ומעמידים פנים כאילו הם מעוניינים בהסכם. ידע כל הורה בישראל, האוצר מעדיף את הפוליטיקאים על פני התלמידים והמורים".

ממשרד האוצר נמסר: "לאחר ניסיון אינטנסיבי נוסף, בהמשך לשנה של מו"מ על הסכמות עקרוניות שסוכמו ב-31 באוגוסט, במסגרתו הוצגו הצעות רבות להתכנסות, ארגון המורים המשיך בסירובו להגיע להסכמות ואף הרחיב את המחלוקות. צר לנו שארגון המורים מונע בידיו הסכם מצוין לציבור המורים ויציבות ושקט למערכת החינוך בחטיבות העליונות בתקופה מורכבת זו. נמשיך לעשות הכל על מנת לספק את היציבות הנדרשת למערכת החינוך, ליישם כלים מתקדמים שיביאו לפיתוחה ולהבטיח תנאי העסקה מצוינים למורים ולמנהלים".

שיעור בתיכון (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

לפי גורמים בארגון המורים, לאחר הפגישה האחרונה בין הגורמים, הובהר ליו"ר ארגון המורים כי אין תקציב במשרד האוצר להסכם בסדר גודל שכבר סוכם עליו אשתקד, וכי אין בכוונתם לשלם את המקדמות בהתאם לסיכום המקורי, זאת לאחר שבסוף שנת הלימודים תלמידי התיכונים לא קיבלו את ציוני הבגרות, בשנה השנייה ברציפות, כחלק מהעיצומים של ארגון המורים.

בתוך כך, פנתה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה להוציא צווי מניעה נגד ארגון המורים ולחייב את פרסום הציונים, אך בית הדין דחה את הבקשה. על אף ההחלטה הורה שר החינוך יואב קיש על פרסום הציונים: "לא אתן לרן ארז להמשיך לפגוע בתלמידים. אני שם סוף לסאגה שנכפתה עלינו"