במשרד לביטחון לאומי דרשו לתקצב תוספת מאבטחים לבתיה"ס - באוצר מסרבים

צוות משותף של המשרד לביטחון לאומי ומשרד החינוך יזם תכנית לתגבור האבטחה במוסדות החינוך, בעלות של 1.5 מיליארד שקלים, עקב מצוקת כוח האדם והחשש הגובר לביטחון האישי מתחילת המלחמה. במשרד האוצר מסרבים לפי שעה להעביר את הכסף. גורמים בסביבת השר בן גביר מתחו ביקורת על האוצר: "טומנים את הראש בחול"

הורים רבים בחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר מאבטח

פרסום ראשון: מאז פרוץ המלחמה, הורים רבים הביעו אי שביעות רצון מתחושת הביטחון המעורערת במוסדות החינוך, בשל המחסור במיגון ובאבטחה בבתי הספר ובגנים. לחדשות 13 נודע היום (ראשון) כי צוות משותף של המשרד לביטחון לאומי ומשרד החינוך יזם תכנית לתגבור האבטחה, וביקשו תוספת תקציב של 1.5 מיליארד שקלים לטובת הוספה של כ-10,500 מאבטחים - אלא שבמשרד האוצר מסרבים לפי שעה להעביר את התקציבים הנדרשים.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שלח השבוע פנייה תקציבית לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ובו פורטו התקנים שיש להוסיף: 1,160 מאבטחים לבתי ספר שיש בהם פחות מ-100 תלמידים ולבתי ספר גדולים שנדרש בהם תגבור; 8,981 מאבטחים לגני ילדים שאין בהם מאבטח, ועוד 308 מאבטחים לבתי ספר לא יהודיים.

בצהריים יתקיים דיון על התקציב, שלפי שעה אינו כולל את התוספת הנדרשת. גורמים בסביבת השר בן גביר מתחו ביקורת על אגף התקציבים במשרד האוצר שמסרב להעביר את התקציב: "נדמה שבמשרד האוצר ובאגף התקציבים התפיסה נותרה ב-6 באוקטובר, תוך טמינת הראש בחול. אלו לא צרכים שאפשר להתפשר עליהם, ואנו גם לא נתפשר עליהם - ביטחון הילדים שלנו הוא מעל הכל".

משרד האוצר
משרד האוצר | צילום: חדשות 13

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "הצרכים והמענים הביטחוניים נמצאים בדיונים עם גורמי הביטחון השונים. נציין כי המשרד לביטחון לאומי אינו מתעדף את הפרויקטים השונים שהוא רוצה לקדם במסגרת דיוני התקציב, ומקשה על מתן מענה לסוגיות הדחופות. כמו כן, לאור חוסר משמעותי בשוק המאבטחים, יש קושי בגיוס מאבטחים נוספים ולכן לא ברור כיצד תצא לפועל הדרישה האמורה שמסתמכת על תוספת של כ10,000 מאבטחים".