בשבוע הבא: כיצד נראים החיים אחרי הגירושים?

תופעת הגירושין הפכה נפוצה למדי בישראל, כשאחד מכל שלושה זוגות מסיים את הקשר על מדרגות הרבנות. מדובר בתהליך שטומן בחובו לא מעט אתגרים - אבל האם ניתן לעשות זאת אחרת? • "לא סוף הסיפור"

זמן צפייה: 02:24

אחד מכל שלושה זוגות בישראל מתגרש - תהליך שטומן בחובו לא מעט אתגרים, על אף שהפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של לא מעט אנשים. סדרת כתבות חדשה שתשודר בשבוע הבא במהדורה המרכזית תבדוק כיצד נראים החיים אחרי הפרידה - והאם אפשר לעשות זאת אחרת.

אם שואלים זוגות גרושים מה הדבר החשוב להם ביותר בתהליך המורכב של פירוק הבית והמשפחה, התשובה המיידית תהיה שלום הילדים. הילדים האלו יודעים הרבה יותר ממה שנדמה להורים שלהם, גם כאשר אלו מנסים לגונן עליהם. "היינו הולכים לישון ממש מוקדם בגלל שהם היו צריכים לדבר", סיפר אסף. אחותו הגדולה, מאיה, זוכרת גם היא את התקופה הקשה לפני פרידת הוריהם. "זה היה גם ריבים וגם שתיקות, שהיה שקט בין ההורים. לא דיברו ולא רצו שום קשר אחד עם השני. לילד קשה לראות שיש ריבים ויש שקט פתאום, כמו נתק כזה".

מאיה, ילדה להורים גרושים
מאיה, ילדה להורים גרושים | צילום: חדשות 13

מאיה זוכרת גם את קשיי ההסתגלות לאחר הגירושין. "הייתה לי כל התקופה הזאת בגן וביסודי שלא הבנתי כלום, והייתי שואלת על זה הרבה", סיפרה. "כשהייתי שואלת את השאלות האלו למה זה קרה, הייתי בוכה ברגעים כאלו".

סדרת הכתבות "לא סוף הסיפור" תשודר בשבוע הבא במהדורה המרכזית.