הושגה הסכמה: מעונות היום והמשפחתונים ייפתחו ביום ראשון

משרדי העבודה והאוצר הגיעו להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחתם בהתאם להנחיות משרד הבריאות. עדיין לא הושגו הסכמות עם ארגוני הגנים הפרטיים

זמן צפייה: 00:55

בתום שיח ממושך הגיעו הלילה (רביעי) משרדי העבודה והאוצר להבנות עם מפעילי מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים שיאפשרו את פתיחת רוב מעונות היום החל מיום ראשון הקרוב. לפי פרטי ההסכם, שתואם את הנחיות משרד הבריאות, המעונות יפעלו בחלוקה לקבוצות של 17 ילדים ללא רוטציה שישה ימים בשבוע ויאפשרו קבלה של כ-70% מהילדים שרשומים אליהם.

עם זאת, עדיין לא הושגו הסכמות עם ארגוני הגנים הפרטיים במאגדים אלפי גנים לא מסובסדים. היום נציגיהם צפויים להיגע לפגישה נוספת עם נציגי משרד האוצר. אמש, משרד העבודה והרווחה הגיש למשרדי הבריאות והאוצר את עיקרי המתווה. עוד עלה מהמתווה כי משפחתונים יפעלו בקבוצה של עד חמישה ילדים.

ככל שהביקוש למעון יעלה על ההיצע, ניתן יהיה לפתוח קבוצות ולנייד ילדים בין מסגרות בהתאם לגילאי הילדים ובהתאם לכמות הילדים המותרת בכל קבוצה ובכל מעון. כמו כן, תעדוף הילדים במסגרת ייעשה בהתאם לנוהל סדר קבלת ילדים למעון יום מסובסד ומפוקח.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רגע לפני פתיחת הקניונים: האם הקורונה עוברת במערכות האוורור? 

נתונים מעוותים והאשמת פקידים: מה מדברי רה"מ אמש – לא מדויק?

המכון הביולוגי: "אנו הראשונים בעולם שהשגנו פריצת דרך במחקר"

גן ילדים
גן ילדים (ארכיון) | צילום: חדשות 13

שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, אמר לאחר שהושג ההסכם: "הבטחנו - וקיימנו. כפי שהוחלט בדיון על מערכת החינוך בראשות ראש הממשלה ב-1 במאי, ובהתאם למתווה שהצענו, מעונות היום והמשפחתונים המפוקחים ייפתחו ביום ראשון, ה-10 במאי. פתיחת מעונות היום היא צעד חשוב והכרחי בדרך להחזרת הכלכלה והמשק לשגרה. פתיחת המעונות תאפשר לכמיליון הורים לחזור לעבודה, לא לפניי שהבטחנו את בריאות הילדים והצוותים. אני מודה לצוותי המו״מ שלנו, בראשות מנכ״ל משרד העבודה והרווחה אביגדור קפלן, שיחד עם אנשי האוצר ומפעילי המעונות, הגיעו להסכמות שמאפשרות חזרה לפעילות במסגרות הלידה עד גיל שלוש שבפיקוח המדינה".

מחלוקת בין משרדי הבריאות והאוצר נרשמה בסוגיית המטפלות, כאשר משרד הבריאות דרש שלוש מטפלות, בעוד משרד האוצר רצה לשלם על שתיים בלבד. מחלוקת נוספת נרשמה בין הארגונים המפעילים לבין האוצר - הארגונים דורשים פיצוי על חודשים מארס ואפריל שבהם לא פעלו. על כן, התנהל משא ומתן בין שני הצדדים מזה מספר ימים.

לקראת פתיחתם של הגנים לגילי שלוש עד שש ביום ראשון הקרוב, פרסם משרד החינוך אתמול את מתווה החזרה לפעילות להורים ולצוותי החינוכיים. מהמתווה עולה כי הגן יחולק לשתי קבוצות נפרדות כאשר כל אחת מהן תלמד שלושה ימים בגן ושלושה ימים מהבית.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

הגן יפעל בשלושה ימי למידה מהגן ושלושה ימים למידה מהבית. הפעילות בגנים תיערך בין השעות 07:55-14:00. התלמידים יחולקו לשתי קבוצות קבועות, כל קבוצה תהווה מחצית הגן, ובכל קבוצה יהיו עד 18 תלמידים. כל קבוצה תחולק ל-2 קבוצות משנה קבועות, אשר יופרדו ויעבדו במרחבים נפרדים במרחבי הגן ובחצרות. הילדים יושבים רחוקים האחד מהשני ככל הניתן, לצוות הגן יתאפשר מעבר בין קבוצות המשנה, תוך שמירה על כללי משרד הבריאות

כל קבוצה תלמד שלושה ימים רצופים בגן, ולאחריהם שלושה ימים של למידה מהבית באמצעות "מערכת השידורים הלאומית". ניתן לעשות רוטציה בימים משבוע לשבוע. תותר כניסה לצוות מסייע, אשר נקבעה זכאותו של ילד לקבל על פי חוק. לילדי הגן אין חובת עטיית מסיכה, והכניסה לגן הילדים תותר לאחר חתימה על הצהרות בריאות כנדרש. אין להכניס לגן ילד ללא אישור חתום.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: חדשות 13

התלמידים יביאו את ארוחת הבוקר מהבית ולא תתקיים הזנה משותפת בארוחת הבוקר. על כל ילד להביא ארוחת בוקר בקופסה ומפית. הילדים יאכלו את ארוחותיהם כשהם ישובים בשולחנות נפרדים זה מזה, ותוך הקפדה שיישמר מרחק של שני מטרים בין תלמיד לתלמיד ככל הניתן. יש לנקות את השולחן לפני תחילת הארוחה ולאחריה, ולהקפיד על שטיפת ידיים במים וסבון לפני הארוחה ולאחריה. יש לבקש מההורים לשלוח עם התלמיד בקבוק מים אישי ולכתוב עליו שם.

באחריות ההורים להביא את ילדם לגן הילדים ולאסוף אותו בסוף יום הלימודים. הכניסה והיציאה של התלמידים מהגן ייעשו באופן מבוקר על ידי הגננת או הסייעת תוך הקפדה על חבישת מסכה לכל הנמצאים במרחב הציבורי, למעט ילדי הגן, והקפדה על מניעת התקהלות. ההורים לא יורשו להיכנס או לשהות במוסד החינוכי. בחברה הערבית, בה לומדים חמישה ימים בשבוע, יופעל מודל החלפה של ימי הלמידה בין הקבוצות משבוע לשבוע.