השבתת בתי הספר: מיליוני הורים לתלמידים מחפשים פיתרון

קייטנות קורונה, עבודה מהבית ושיעורים מקוונים: משפחות רבות ברחבי הארץ ניסו לשלב בין העבודה לבין העסקת הילדים, בעקבות ביטול הלימודים במערכת החינוך. "הפחד מהלא נודע מטריד"

זמן צפייה: 04:40

מיליוני הורים, תלמידים וילדי גנים התעוררו הבוקר (ראשון) למציאות חדשה ומבלבלת. הדר בן שבת מאור עקיבא הודיעה למעסיקיה שמהיום היא אימא וגננת במשרה מלאה. היא סיפרה כי "שתי הבנות שלי בגן פרטי, אני קיבלתי אתמול הודעה שכרגע התשלומים יורדים כרגיל. אני לא עובדת כרגע ואין לי פתרונות כי אסור לקיים קייטנות וצהרונים. זה מטריד אותי כי יש פחד מהלא נודע".

במשפחת גלפרין פצחו בקייטנת קורונה כשהאתגר במקרה הזה הוא לשלב בין עבודה מהבית של האם ריטה לבין שני ילדים שצמודים אליה. גלפרין אמרה כי "אעשה חלוקה עם בעלי, היום הוא בעבודה – מחר הוא יישאר עם הילדים".

לכתבות נוספות בנושא:

"מייאש": ההורים והילדים שנשארו בבית עקב השבתת מערכת החינוך

"חסרי אונים": מסעדות ישראל קורסות בצל מגפת הקורונה

אחרי ההסתערות על המרכולים: חברות השיווק ממלאות את המחסנים

הדר בן שבת ובנותיה בביתן
הדר בן שבת ובנותיה בביתן | צילום: חדשות 13

גם המורות והמורים צריכים להתרגל לשגרת חיים חדשה, גם הם כמו המרצים באוניברסיטאות שנותרו שוממות ייאלצו להתרגל לשיטות לימוד חדשות מול אולם ריק ומסך. ההכרזה על השבתה מלאה תפסה גם את משרד החינוך בהפתעה אבל כבר הבוקר הודעות על שיעורים חיים שיועברו במחשב הופצו לתלמידים ולהורים. יוסי ברק, מורה למדעי המחשב ומתמטיקה אמר כי "כמובן שחסרה פה האינטראקציה של המגע האישי והנוכחות הפיזית אבל בהחלט אפשר ללמוד בצורה הזאת".

כ-70 אלף תלמידים ותלמידות השתתפו בשיעורים באתר. היו גם לא מעט שנתקלו בקשיים להיכנס למערכת שלא תמיד עמדה בעומס. מחר צפוי משרד החינוך להרחיב את מערכי השיעור באתר בתקווה שהמשמעת העצמית של התלמידים בבית תגבר על הפיתויים שמזמן החופש ותאפשר להורים כמה שעות של מנוחה או אולי בעצם - עבודה.