כופרים בקורונה: לא רק בישראל - הדת מהווה זרז להתפשטות הנגיף

בקוריאה הדרומית 60% מההדבקות בחודש האחרון מקורן בכת - שמנהיגה מואשם כעת בפלילים. כומר בפלורידה נעצר לאחר שסירב לציית להנחיות והמשיך לקבץ מתפללים

זמן צפייה: 03:19

מגפת הקורונה: התעלמות מהנחיות משרד הבריאות בערים ובשכונות חרדיות בישראל עוררו סערה. אבל התופעה הזו קיימת לא רק בישראל, כאשר גם באירופה ובקוריאה הדרומית ההתרפצויות העיקריות החלו בגלל תפילות המוניות וכנסים דתיים.

בקוריאה הדרומית 60% מההדבקות שהיו בחודש האחרון היו במקור מאותה "כת", שכרגע המנהיג שלה נמצא תחת האשמות פליליות. זאת, לאחר שלקח הרבה מאוד זמן עד שהתירו למאמינים בכת לציית לרשויות. האמונה שם הייתה שהדת תציל אותם והתפילות יצילו אותם.

השבוע, כומר בפלורידה נעצר בגלל שהוא סירב לציית להנחיות והמשיך לקבץ מתפללים. בברזיל, נשיא המדינה בולסונרו אמר בהתחלה שתפילות וכנסיות זה מקום חיוני, ושאנשים חייבים להמשיך לבוא ולהתפלל - ומערכת המשפט היא זו שהחליטה על צו שמורה על סגירתן.

מאות חברי ''הפלגה הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

בהודו, כומר חזר למדינה אחרי שהיה באיטליה ובגרמניה ולא נכנס לבידוד על אף שהיה מחוייב לכך. הוא ערך אירועים דתיים רבי משתתפים, ו-40 אלף אנשים  נמצאים כרגע בבידוד כי הם באו במגע איתו או עם אנשים שחלו לאחר שבא במגע איתו. אותו כומר מת לבסוף מהנגיף הקטלני.

בצרפת, מוקד התפרצות עיקרי היה מקום שבו התכנסו במשך חמישה ימים בחודש פברואר יותר מ-2,500 אוונגליסטים שהתפללו יחד. כל אחד מהם חזר לביתו והרבה מאוד היו נשאים והדביקו אחד את השני.

יש קושי בקהילות הדתיות לקבל את זה שלצריך לשמור על ריחוק. כמובן רואים שיש הרבה מאוד כמרים שקוראים לאנשים לעקוב אחר ההנחיות ולא להגיע לבתי התפילה.