הממשלה והסתדרות המורים הגיעו להסכם: הלמידה מרחוק חוזרת

במסגרת מתווה ראש הממשלה, עובדי הוראה מגני הילדים ועד כיתה י' יקבלו שכר מלא עד תום חג הפסח, ותשעה ימים בלבד יקוצצו מחופשת הקיץ. הלימודים יתחילו מ-10:00

זמן צפייה: 00:36

מגפת הקורונה: בתום דיונים ממושכים, הלמידה מרחוק צפויה להתחדש כבר הבוקר (רביעי) בגני הילדים ולתלמידים עד כיתה י'. זאת במסגרת מתווה שהציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעליו הסכימה הסתדרות המורים לחתום. במתווה מסוכם גם כי תשעה ימים בלבד יקוצצו מחופשת הקיץ.

בדיון שנערך אמש בהשתתפות מנכ"ל משרד ראש הממשלה רונן פרץ, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, הממונה על השכר קובי בר נתן ומזכ"לית ההסתדרות המורים יפה בן דויד, הוחלט כי המורים יקבלו שכר מלא עד אחרי חופשת פסח, זאת, כאמור, בנוסף להחלטות על כך שהלימודים המקוונים יתחדשו הבוקר בשעה 10:00 ותשעה ימים יקוצצו מהחופש הגדול.

"המדינה קיבלה את העיקרון שלנו שגם למידה מרחוק הינה עבודה שיש לקבל עליה שכר מלא וכי אין תחליף להוראה מרחוק על ידי עובדי הוראה אשר מלמדים את התלמידים בשגרה", אמרה מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד. "עובדי ההוראה הם ציבור איכותי וערכי אשר נרתם לסייע למדינה בזמן משבר ויעשה את כל שביכולתו כדי ששנת הלימודים הנוכחית תהיה מועילה ונעימה לתלמידים, למרות הסיטואציה המשברית".

עוד בחדשות 13:

הגבלות תנועה וביטול תחב"צ: הטיוטה הראשונית של ההנחיות החדשות

הפרת בידוד והתקהלויות: כך מתמודדת המשטרה עם עברייני הקורונה

עימותים בצמרת משרד הבריאות לגבי היקף ההדבקה בקורונה

ילד לומד מהבית באמצעות המחשב
ילד לומד מהבית באמצעות המחשב | צילום: Shutterstock

אמש עדכן משרד הבריאות כי מניין הנדבקים בקורונה בישראל עלה ל-1,930 - מהם 34 במצב קשה ו-53 החלימו. עד כה נרשמו בארץ שלושה מקרי מוות מהנגיף.

1,795 מהנדבקים במצב קל, ו-45 במצב בינוני. 349 מהנדבקים מאושפזים בבתי חולים, 652 מטופלים בבית, 161 מטופלים בבתי מלון - ולגבי 712 מהנדבקים טרם הוחלט על מסגרת טיפול.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

מוקדם יותר, הפיץ המטה לביטחון לאומי טיוטה ראשונית של תקנות החירום החדשות, שיובאו לאישור הממשלה.

בטיוטה, שתוקפה יהיה לשבוע בלבד, ביקש המטה החמרה של הגבלות התנועה הרגלית, ביטול התחבורה הציבורית בכלל וצמצום סוגי הטקסים הדתיים שאליהם תותר יציאה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו בשל פרסום הטיוטה: "חשוב להבהיר: סופרמרקטים ובתי מרקחת לא ייסגרו ולא תיאסר יציאה לקנות בהם, וכן חנויות המוכרות מוצרים חיוניים נוספים. כמו כן, תוטל חובה על המעסיקים במקומות העבודה שישארו פתוחים, למדידת חום של הנכנסים".

סעיפי הטיוטה הם:
• תותר יציאה, לצורך להתאווררות, למרחק של עד 100 מטר מהבית.

• יצומצמו סוגי הטקסים הדתיים שאליהם ניתן יהיה לצאת מהבית. תותר יציאה מהבית רק לצורך הלוויה. תיאסר יציאה מהבית לצורך חתונה, טבילה במקווה ותפילה בבית כנסת.

• יצומצמו סוגי השירותים הרפואיים שלקבלתם ניתן לצאת מהבית. ההיתר יהיה רק לקבלת שירות רפואי דחוף שלא ניתן לדחות.

בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל
בדיקות חום בכניסה למתקנים חיוניים בבסיסי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

• תותר פתיחת אך ורק של חנויות לממכר מזון, בתי מרקחת וחנויות שעיקר עיסוקן מוצרי הגיינה (רשתות פארם)

• לא תותר נסיעה ברכב פרטי של יותר מאדם אחד – אלא במקרה שבו כל הנוסעים הם מאותו בית מגורים. בתקנות הקודמות מותר היה לנסוע באותו 2 אנשים שגרים בשני מקומות מגורים שונים.

• בנסיעה במונית תותר הסעה של נוסע אחד בלבד בנוסף לנהג.

• לא תותר תחבורה ציבורית למעט הסעות מאורגנות לעובדים חיוניים.