למרות אישור פיקוד העורף: בתי הספר לא ייפתחו בכל הרשויות

על אף ששיגורי הרקטות לעבר ישראל נמשכים, גורמי הביטחון אישרו לפתוח את מערכת החינוך ברוב חלקי הארץ. בפועל, ההחלטה בנוגע להחזרת הלימודים נתונה בידיהן של העיריות והמועצות המקומיות, כך שתלמידים יחזרו לכיתות רק ברשויות שיחליטו לאמץ את ההמלצות - בעוד שתלמידים אחרים ישארו בבתיהם

זמן צפייה: 01:42

פיקוד העורף אישר היום (שלישי) לפתוח את מערכות החינוך החל ממחר ברוב חלקי הארץ, כולל באזור המרכז וירושלים. עם זאת ולמרות האישור, הסמכות להורות על פתיחת בתי הספר נתונה בידי הרשויות המקומיות - שקיבלו הערב החלטות שונות זו מזו.

כך למשל החליטו עיריות ירושלים וחיפה על חזרה מלאה מחר ללימודים, בהתאם להמלצות הביטחוניות שמאפשרות פתיחה באזוריהם. מנגד במודיעין, הרצליה, רעננה וכפר סבא הוחלט על המשך לימודים במתווה מצומצם. עיריית תל אביב הודיעה על המשך חזרה מדורגת אל הכיתות. במידה ולא יהיו שינויים בהנחיות פיקוד העורף, ביום ראשון הקרוב מגמת הפתיחה של בתי הספר צפוייה להתרחב.

הנחיות פיקוד העורף
הנחיות פיקוד העורף

בתוך כך, לאחר הודעת האוניברסיטאות על דחיית פתיחת שנת הלימודים לחודש דצמבר, במרכז הארצי לבחינות והערכה הודיעו כי נבחנים שנרשמו למועד מבחן הפסיכומטרי הקרוב רשאים לדחות את מועד הבחינה עד לחודש אפריל ללא עלות.