בשל המלחמה: שנת הלימודים האקדמית תיפתח ב-3 בדצמבר

ראשי האוניברסיטאות הודיעו כי בשל המלחמה, פתיחת שנת הלימודים האקדמית תידחה ולפי שעה, התאריך המשוער הוא 3 בדצמבר. "לפני פתיחת הסמסטר", נמסר, "תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים"

סטודנטים באוניברסיטה העברית

ראשי האוניברסיטאות הודיעו הבוקר (שלישי) כי פתיחת שנת הלימודים האקדמית תידחה בשל המלחמה ובשל האחוז הגבוה של מגויסים למילואים בקרב הסטודנטים, הסטודנטיות והסגל. לפי שעה, שנת הלימודים צפויה להיפתח ב-3 בדצמבר. "לפני פתיחת הסמסטר", נמסר, "תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים".

ראשי האוניברסיטאות מסרו כי "מאז תחילת המלחמה, בוצע גיוס רחב של עשרות אלפי סטודנטים וסטודנטיות ואנשי סגל, על-פי הערכות מדובר בכ-30% מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות. אוניברסיטאות המחקר בישראל מחזקות את המגויסים ומעניקות להם ולכל תושבי מדינת ישראל תמיכה וסיוע בשלל יוזמות מקומיות וכלל ארציות. מתוך מטרה ברורה שלא לפגוע בקהילת הסטודנטים, הכוללת את משרתי מילואים ובני/בנות זוגם יחד עם תושבי אזורי עימות שפונו מבתיהם, משפחות שיקיריהם נרצחו, נחטפו או נפצעו - מודיע ועד ראשי אוניברסיטאות המחקר על דחיית פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד".

אוניברסיטת תל אביב
אוניברסיטת תל אביב | צילום: משה שי, פלאש 90

עוד נמסר: "סמסטר החורף יפתח בכל אוניברסיטאות המחקר עם תחילת תהליך שחרור של המגויסים למילואים, אך לא לפני 3 בדצמבר. לפני פתיחת הסמסטר, תינתן הודעה מקדימה של שבועיים שיוקדשו לחזרה לשגרה ולמסלול האקדמי ובסיומם יחלו הלימודים. אנו שואפים ששנת הלימודים תתקיים במלואה ותכלול שני סמסטרים מלאים. ככל שיעלה הצורך, תגלוש שנת הלימודים גם לתקופת הקיץ. ההחלטות הפרטניות לגבי מבנה שנת הלימודים יתקבלו בכל אחת מהאוניברסיטאות".