נדחתה הבקשה לצווי מניעה למורים; ציוני הבגרות לא יפורסמו

בית הדין הארצי לעבודה מתח ביקורת קשה ונוקבת על המדינה בנוגע לשיהוי בהגשת הבקשות, ועל התנהלותה במשא ומתן עם ארגון המורים, כמו גם על ההחלטה של משרד החינוך שלא למסור את ציוני הבגרות לתלמידים

יו"ר ארגון המורים רן ארז
יו"ר ארגון המורים רן ארז | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בית הדין הארצי לעבודה קיבל הערב (שלישי) את כל טענות ארגון המורים, ודחה את הבקשות של המדינה ומרכז השלטון המקומי לצווי מניעה. המשמעות: ציוני הבגרויות לא יפורסמו לפי שעה.

בית הדין מתח ביקורת קשה ונוקבת על המדינה בנוגע לשיהוי בהגשת הבקשות, ועל התנהלותה במשא ומתן עם ארגון המורים, כמו גם על ההחלטה של משרד החינוך שלא למסור את ציוני הבגרות לתלמידים. ב-18 ביולי יתקיים דיון בבג"ץ בעתירה של הנהגת ההורים הארצית והשלטון המקומי נגד משרד החינוך בנושא.

בעתירה ייצגו את ארגון המורים עורכי הדין סיגל פעיל וזוהר גיפס.. יו"ר ארגון המורים רן ארז אמר אחרי פסיקת בית הדין כי "יש שופטים בירושלים. אני קורא לשר החינוך לפרסם לאלתר את ציוני הבגרות כדי למנוע פגיעה בתלמידים".

שר החינוך יואב קיש
שר החינוך יואב קיש | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממרכז השלטון המקומי נמסר: "התבשרנו על כך שבית הדין לעבודה לא קיבל את העתירה שהגשנו נגד המדינה בדרישה להורות לארגון המורים להזין את ציוני המגן של התלמידים. החלטת בית הדין התקבלה מתוך רצונו למצות את הליך המשא ומתן בין הצדדים, אך לא שם לצערנו את טובת התלמידים במרכז. ביום חמישי יתקיים דיון נוסף שיזמנו בבג"ץ באותו הנושא. אנחנו מקווים שההחלטה תהיה שונה והתלמידים יזכו לקבל את מה שמובן מאליו - רגע לפני שהם מתגייסים לצה"ל. השלטון המקומי יעשה כל מה שניתן כדי שהתלמידים יפסיקו להיות בני ערובה במאבק בין ארגון המורים למדינה".