השלטון המקומי ישבות במחאה על הקפאת תקציבים לחברה הערבית

ראש עיריית באקה אל גרבייה הכריז על השבתת הלימודים ברשויות הערביות ויו"ר השלטון המקומי הודיע כי הרשוית ברחבי הארץ ישבתו מחר בין 08:00 ל-10:00 כאות הזדהות. "אם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב - נשקול את צעדינו"

יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס
יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

ראש עיריית באקה אל-גרבייה ראיד דקה הכריז היום (ראשון) על השבתת הלימודים ברשויות הערביות, במחאה על החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא העברת כספים לרשויות ערביות, ויו"ר השלטון המקומי חיים ביבס הודיע כי השלטון המקומי יצטרף לשביתת הרשויות הערביות וישבות מחר משעה 08:00 עד השעה 10:00.

"אני עומד באופן מלא עם הרשויות המקומיות הערביות", אמר ביבס, "נשבות מחר בין 8:00 עד 10:00 לאות הזדהות, ואם נגיע ל-1 בספטמבר באותו המצב - נשקול את צעדנו. אנחנו מתייצבים עבור תקציבים לפריפריה ולמגזר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

ראש עיריית באקה אל-גרבייה נאם לפני זמן קצר בכנס ואמר: "בוועד ראשי הרשויות המקומיות החלטנו להשבית את שנת הלימודים כי שר האוצר מעכב מאות מיליוני שקלים, שמגיעים לנו, ואנו זקוקים להם כמו אוויר לנשימה. שר החינוך אומר שנת לכידות? בחברה הערבית, אנחנו אומרים – 'שנת חירום'".

"אנחנו יוצאים למאבק על החברה הערבית כולה", הוסיף דקה, "ממשלות ישראל מפקירות את החברה הישראלית, ומשבר הפשיעה הוא רק דוגמה לכך. ההשבתה היא רק צעד ראשון במאבק ממושך, אבל אין לנו ברירה. האלימות והפשיעה בחברה הערבית משתלטת על הצעירים, שמרגישים ניכור".

Whatsapp Image 2023 08 20 At 1
ראש עיריית באקה אל גרבייה ראיד דקה

"השיח הזה סביב יריות כל יום ואלימות כל לילה משתלט", המשיך, "המספרים מטורפים, זה הזוי. אחרי כל ירי יש קהילה שלמה בטראומה, ילדים שלא הולכים לבתי ספר שבועות. שר האוצר חוסם את זה".

בהמשך, פנה דקה לחיים ביבס: "חיים, בשלטון המקומי הוכחנו אחרת, במיוחד בקורונה. ידענו לעבוד יחד אל מול כל האתגרים. הוכחנו שאפשר אחרת, הראינו שאנחנו אכן חברה אחת. בואו נעבוד ביחד כדי להציל חיים".