ארגון ימין פנה לגלנט: יש למנוע כניסת פלסטינים לקייטנה בבן שמן

פרסום ראשון: שי גליק מארגון "בצלמו" פנה לשר הביטחון בדרישה למנוע הכנסת פלסטינים לקייטנת "פורום המשפחות השכולות" שצפויה להתקיים בכפר הנוער הוותיק. "מדובר בגוף קיצוני ובזוי אשר חותר תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית"

כפר הנוער בן שמן

פרסום ראשון: שי גליק מארגון הימין "בצלמו" פנה הבוקר לשר הביטחון יואב גלנט, בדרישה למנוע הכנסת פלסטינים לקייטנה של "פורום המשפחות השכולות", המפגיש בין בני נוער ישראלים ופלסטינים וצפוי להתקיים בכפר הנוער בן שמן.

"בקצרה אציין שכניסת 25 בני נוער פלסטינים זרים למוסד חינוכי הינו סכנה ביטחונית חמורה לחיי הנערים הלומדים במקום", כתב גליק במכתבו, "מדובר בארגון שמייצג משפחות מחבלים ממש. ישנם גם כאלה שלא, אולם ישנם גם משפחות מחבלים".

"הגוף הזה לא מקדם שום שלום ואהבה, ההיפך הגמור", הוסיף, "מדובר בגוף קיצוני ובזוי אשר חותר תחת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גוף אשר פוגע ומשמיץ את חיילי צה"ל יום יום שעה שעה וטוען שהם יותר גרועים ממחבלים שרצחו נשים וילדים. גוף כזה לא אמור לקבל שום במה ציבורית".

מפורום המשפחות השכולות נמסר: "השבוע התקיימה בכפר הנוער ישיבת הערכת מצב של הנהלת הכפר וצוות פורום המשפחות השכולות הישראלי-פלסטיני, עם גורמי הביטחון ברשות המקומית ועם המשטרה, שאישרו כי אין כל סיכון ביטחוני מצד משתתפי המחנה וכי אין מניעה ביטחונית לקיים את הפעילות תוך קיום סידורי אבטחה שנקבעו על ידם. הסיכון היחידי שיש להיערך לו נשקף מגורמי ימין שאיימו "לפוצץ את המחנה".

שי גליק
שי גליק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, דבר המתקפה שחווה כפר הנוער הוותיק מצד ימין של המפה הפוליטית פורסם לראשונה בחדשות 13 לפני כשבוע, מכיוון שהסכים לארח בשטחו את הקייטנה. התכנית של פורום המשפחות השכולות אושרה כתכנית חיצונית במשרד החינוך, אבל שר החינוך קיש החליט לשנות את הקריטריונים לקבלה והזמין אותם בשבוע שעבר לשימוע כדי לאסור את כניסתם לבתי הספר.

במקרה הזה, מדובר בקייטנה פרטית שמתקיימת בכל שנה, כאשר חניכי כפר הנוער לא משתתפים בפעילות הארגון. מה שעומד מאחורי הסכמת המקום זה הצורך של כפר הנוער, אשר נמצא בקשיים כלכליים, לפצות על תת-תקצוב ולהגדיל את הכנסתו.

יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במסגרת דיון שנערך בוועדת החינוך של הכנסת בנושא, אמר ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) למנהלת כפר הנוער אילנה טישלר: "אני מגיע לקייטנה, אני מפוצץ לכם את הקייטנה, ואני שולל מכם תקציבים". ח״כ חנוך מילביצקי (הליכוד) אמר בדיון: "מי שיארח ארגונים מהסוג הזה לא ראוי לתמיכה ממשלתית. בכלל. אנחנו כאן להרבה זמן". כאשר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) העיר לו, מילביצקי השיב: "תומך טרור עלוב, אתה מדבר על יושרה?". על כך אמר כסיף למילביצקי: "לך תאנוס עוד אחת".

ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב לדיון בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "דיון הזוי ובזוי בוועדת החינוך. ‏ח"כ מלביציקי מאיים על מנהלת כפר הנוער המיתולוגי בן שמן בהפסקת התקצוב, מכיוון שהכפר משכיר בחופשת הקיץ מתקנים למחנה קיץ של פורום המשפחות השכולות. ח"כ סון הר מלך מגדפת את מנהלת הכפר. המטרה ברורה. לייצר מסע הפחדה, השתקה ורדיפה. לא ניתן להם".