אלמוג כהן למנהלת כפר הנוער בן שמן: "אני מפוצץ לכם את הקייטנה"

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, בוועדת החינוך של הכנסת נערך דיון בנושא השכרת השטח של כפר הנוער הוותיק לקייטנת "פורום המשפחות השכולות", אשר מפגישה בין בני נוער ממשפחות פלסטיניות וישראליות. ח"כ קריב: "המטרה ברורה - לייצר מסע הפחדה, השתקה ורדיפה. לא ניתן להם"

אלמוג כהן
ח"כ אלמוג כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בוועדת החינוך של הכנסת נערך הבוקר (שני) דיון בנושא השכרת השטח של כפר הנוער בן שמן לקייטנת "פורום המשפחות השכולות", אשר מפגישה בין בני נוער ממשפחות פלסטיניות וישראליות, כפי שפורסם לראשונה אמש בחדשות 13. במהלך הדיון אמר ח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית) למנהלת כפר הנוער אילנה טישלר: "אני מגיע לקייטנה, אני מפוצץ לכם את הקייטנה, ואני שולל מכם תקציבים".

ח״כ חנוך מילביצקי (הליכוד) אמר בדיון: "מי שיארח ארגונים מהסוג הזה לא ראוי לתמיכה ממשלתית. בכלל. אנחנו כאן להרבה זמן". כאשר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) העיר לו, מילביצקי השיב: "תומך טרור עלוב, אתה מדבר על יושרה?". על כך אמר כסיף למילביצקי: "לך תאנוס עוד אחת".

ח"כ גלעד קריב (העבודה) הגיב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "דיון הזוי ובזוי בוועדת החינוך. ‏ח"כ מלביציקי מאיים על מנהלת כפר הנוער המיתולוגי בן שמן בהפסקת התקצוב, מכיוון שהכפר משכיר בחופשת הקיץ מתקנים למחנה קיץ של פורום המשפחות השכולות. ח"כ סון הר מלך מגדפת את מנהלת הכפר. המטרה ברורה. לייצר מסע הפחדה, השתקה ורדיפה. לא ניתן להם".

כפר הנוער בן שמן
כפר הנוער בן שמן

כזכור, אמש פורסם במהדורה המרכזית כי כפר הנוער הוותיק נמצא תחת מתקפה של ארגון הימין "בצלמו", מכיוון שהסכים לארח בשטחו את הקייטנה. ארגון "פורום המשפחות השכולות" פועל מעת לעת בבתי הספר, באישור משרד החינוך. יש מי שסבורים כי מדובר בארגון פוליטי שנוי במחלוקת, ושר החינוך יואב קיש הביע עם כניסתו למשרד את ההתנגדות שלו לפעילות הארגון בתוך בתי הספר, אך נמצא כי פעילותו עומדת בקריטריונים של המשרד.

במקרה הזה, מדובר בקייטנה פרטית שמתקיימת בכל שנה, כאשר חניכי כפר הנוער לא משתתפים בפעילות הארגון. מה שעומד מאחורי הסכמת המקום זה הצורך של כפר הנוער, אשר נמצא בקשיים כלכליים, לפצות על תת-תקצוב ולהגדיל את הכנסתו. בכפר הנוער מסרבים להיכנע לאיומים ולהטרדות שהם חשופים אליהם, אך הלחץ עליהם עולה מדרגה בחסות ועדת החינוך של הכנסת.

ח''כ חנוך מילביצקי
ח''כ חנוך מילביצקי | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שי גליק, מנכ"ל "בצלמו", מסר: "מימון ציבורי לא אמור ללכת לארגון שקיימים בו משפחות מחבלים כולל מחבלי חיזבאללה. אני דורש מכפר הנוער ומשרד החינוך לחזור בהם מהכוונה ההזוייה לארח במקום פלסטינים תוך סיכון חיי אדם כאשר פלסטינים ישהו שם ואחרי זה יכולים חלילה לדווח למחבלים על נקודות תורפה בכפר".

פורום המשפחות השכולות
פורום המשפחות השכולות | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יובל רחמים, מנכ"ל פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני, מסר: "אני מזועזע מהמתקפה הפרועה והאלימה ומאיומים מפורשים של חברי כנסת בוועדת החינוך כלפי הנהלת כפר הנוער בן שמן וכלפי פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני".

"אני מבקש לחזק את הנהלת כפר הנוער בן שמן, החווה כבר שבועיים מתקפות פרועות ברשתות המגיעות עד כדי איומים ברצח", הוסיף, "הפעילות של הכפר היא חוקית, האירוח של הקייטנה של פורום המשפחות השכולות היא ערכית וחותרת לפיוס ושלום. הסכנה היחידה שנשקפת כתוצאה מעריכת מחנה הקיץ היא מימוש איומיהם של חברי הכנסת מהימין הקיצוני שעלולים להגיע עד כדי פגיעות בנפש".

מכפר הנוער בן שמן נמסר: "בן שמן לא תקבל שיעור אזרחות מאיש. הישגי החינוך של כפר הנוער בן שמן למצוינות וערכים עומדים בכל שנה במגרש המסדרים בקורס הקצינים של צה"ל, נערים ונערות שבן שמן עבורם במשך דורות היה משפחה מלאה בערכים ובאהבה. בן שמן תמשיך לחנך בראש מורם וגב זקוף בדיוק באותם ערכים של מחויבות ומצוינות למען החברה הישראלית".