בין החרדה הכלכלית לטראומה ממות אביו: הזוג שיצא למאבק חייו

בן והגר פלד הם זוג צעיר עם שלוש ילדות קטנות, שני עסקים ודירה ממושכנת. הקורונה, כמו לרבים - טרפה להם את הקלפים. אלון גל ששמע את סיפורם התרגש - והחליט להכין להם מתווה חילוץ

זמן צפייה: 12:58

בן והגר פלד בני 33, עם שלוש ילדות קטנות, שני עסקים ודירה אחת ממושכנת. ההתחלה הייתה מהחלומות. זוג צעיר. הורים תומכים, דירה בבת ים, בעלים של סטודיו מצליח לכושר, שניהם ספורטאים, מלאי אנרגיה טובה. העתיד היה פרוס לפניהם. הקורונה, כמו לזוגות צעירים רבים, טרפה להם את הקלפים. חרדות וחובות, אבל בשביל בן הכל מחוויר לעומת הטראומה הגדולה שלו. דקה לפני הקורונה הוא טס עם אביו לטורקיה, ובדרך משדה התעופה באיסטנבול למלון בעיר, בתוך המונית על הגשר שחוצה את נהר הבוספרוס - אביו לקה בליבו ומת לנגד עיניו. אלון גל שמע את הסיפור המרגש שלהם, והחליט להכין להם מתווה שיכול לחלץ אותם.

מכון הכושר שלהם היה צעיר, אבל עבד מעולה. דקה לפני הקורונה הם השקיעו את כל החסכונות. בנוסף, לקחו הלוואות והקימו עסק נוסף, מתחם נינג'ה מושקע. הבעיה היא שהפיצויים שלהם זוכים לא מעט עצמאים דילגו מעליהם. הם נפלו בין הכיסאות בגלל שמכון הכושר שנסגר בשל האיסור להתאמן לא יכול היה להוכיח די רווחים כי הוא חדש, ועסק הנינג'ה שצבר רק את חובות ההשקעה הגדולה לא הספיק ממש לתפקד. וכך יצא שנשארו רק עם חובות ענק, אבל בלי המענקים מהמדינה. אלון גל ששמע אותם אצלנו התגייס לסייע. "זה ילד שאיבד אמון, בעצמו, איבד אמון בעולם, איבד אמון באפשרויות ומשם מאוד-מאוד קשה להתרומם, אז משם זה מאוד-מאוד נגע ללבי", הוא מספר.

בן והגר
בן והגר | צילום: חדשות 13

הטראומה הכלכלית והחשש לאבד את הדירה הממושכנת כדי לכסות את החובות מעצימים לבן את הטראומה הקשה שחווה. בן נסע עם אביו ודודו לאיסטנבול. הם עלו על מונית שלקחה אותם מנמל התעופה אל העיר. בדרך, על הגשר שמעל נהר בוספורוס, השתרך פקק מטורף. רק בדיעבד יבינו שזה בגלל השיירה המאובטחת של ארדואן שעבר שם. ואז זה קרה. "הוא לקח את הנשימה האחרונה. כאילו המלאך בא, כיבה לו את הלב ולקח אותו. ככה זה היה", משתף בן. "אפילו לא נישקתי אותו כשהוא ירד מהמונית, כי אמרתי, טוב, תכף יחזירו לי אותו. ואז באו הרופאים ואמרו לי שכבר במונית הוא הלך. אני לא רציתי לחזור". בן מספר על מחשבות קשות. "אנחנו היינו במקום טוב ערב הקורונה. אני לא מחפש עכשיו להקים את העסק השלישי שלי או לקנות רכב חדש. אני לא מחפש את זה. תנו לי לשרוד. אל תמשכו אותי למטה. תנו לי לחיות, בכבוד, בשקט, בלי לפחד לקבל התקף לב בלילה מלחצים, בלי להסתכל על הבנות ולהגיד, וואלה, אני לא יודע מה יהיה איתכן".

אלון גל נכנס לתמונה. "במפגש אני ישבתי באולפן ובכיתי", הוא מספר. "הוא בא ואמר לי, 'קודם כול קח אוויר'", סיפר בן. "ברגע שהוא אמר לי 'קח אוויר', קודם כול לקחתי אוויר". אלון טוען כי "הרבה מאוד אנשי עסקים כרגע בתוך הלחץ הזה, הם נסגרים, הם גם לא מתקשרים עם האנשים שסביבם". הוא הכין להם תוכנית כלכלית ואפילו סרטון. ואם הכול יעבוד כמו שעון, יש בהחלט מקום לאופטימיות. בעלי העסקים ייתנו מקדמות על חשבון אירועים עתידיים. זה סיפור יפה על אנשים טובים עם קשיים בלתי צפויים בחיים, כמו הקשיים שחווים רבים מאיתנו, אבל עם יד מושטת וערבות הדדית אפשר להרים את הראש ולהסתכל שוב באומץ, ללא פחד, אל האופק ולדאוג שיהיה יותר טוב. "כיף לדעת שמאמינים בנו ודוחפים אותנו ובאמת נותנים לנו את כל הכלים לצאת מהמשבר הזה", סיפרה הגר.