סרטון עירום של מורה הופץ וההורים זועמים: "לא מוכנים שילמד"

הסיפור הזה מטלטל בשבועות האחרונים את היישוב הדרוזי בית ג'אן: הכול החל כשהופץ סרטון שבו נראה מורה ותיק כשהוא מנהל וידיאו-צ'אט אינטימי. לאחר שחזר לבית הספר, הורים רבים החליטו להשאיר את הילדים בבית ווטענים כי נוכחותו מאיימת עליהם

זמן צפייה: 03:53

הסיפור הזה מטלטל בשבועות האחרונים את היישוב הדרוזי בית ג'אן שבצפון הארץ. דווקא ביישוב שנחשב למצטיין חינוכית ומתברג שנה אחר שנה בצמרת דירוג הזכאות לתעודת בגרות, ההורים זועמים על מערכת החינוך. הכל התחיל כשהופץ סרטון בו נראה מורה ותיק, איש משפחה בשנות ה-50 לחייו, כשהוא עירום במהלך וידיאו-צ'אט אינטימי. הוא הופץ בקרב הורי ותלמידי בית ספר יסודי שביישוב.

ולא רק הסרטון הודלף, אלא גם כמה שיחות מין שקיים אותו מורה. המורה, כך נראה, נפל למלכודת "העוקץ המרוקאי", כנופיה שפועלת בשנים האחרונות ממרוקו, מייצרת קשרים עם גברים ישראלים ברשת באמצעות נערות פיתוי, ואז דורשת מהם אלפי דולרים בתמורה לכך שהסרטונים המיניים שלהם לא יופצו.

Israel Closes Most Schools Ahead Of Nationwide Lockdown To Contain Covid 19 Surge
כיתה בבית ספר (ארכיון) | צילום: רויטרס

בהנהלת בית הספר ביקשו מהמורה שלא להגיע ללימודים בתחילת השנה עד לתום בירור, אולם לאחר כחודש הוא חזר לבית הספר, למורת רוחם של לא מעט הורים. רבים מהם משאירים את הילדים בבית או מנחים אותם שלא להיכנס לשיעורים של אותו מורה.

"ילדים שרואים את המורה כבר התחילו לפחד ולא רוצים לעלות לבית הספר. ויש כבר ילד שעשרה ימים לא הגיע לבית הספר", סיפר א', אב לתלמידים בבית הספר בו מלמד המורה. המורה מבחינתו - בכלל לא סבור שנפל פגם בהתנהלותו.

מטה משרד החינוך בירושלים
מטה משרד החינוך בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאז שובו נשלחו עשרות מכתבים מהורים מודאגים למשרד החינוך. בכמה מהם נכתב כי המורה תקף ופגע מילולית ופיזית הורים ותלמידים שהזכירו את האירוע. עוד ההורים טענו שהמורה שייך לחמולה חזקה ביישוב, ולכן - הוא יכול להמשיך ללמד למרות הנסיבות.

"בתור הורה אנחנו מאוימים מהמשפחה שלו. אלה משפחה גדולה, הם מאיימים על ההורים", הוסיף א'. במשרד החינוך מסרו בתגובה כי התנהלות המורה נבדקת באגף המשמעת של המשרד. "אני מוכן להגיע עד הסוף. אנחנו ההורים, אני אבא לילדה, לא מוכן שהמורה הזה ילמד את הבת שלי. אני בכל יום מוציא את הבת שלי. כבר ארבעה ימים הבת שלי לא הולכת לבית הספר, אמר א'.