ראש עיריית בת ים נגד שרת החינוך: "ניערך למתן חיסונים בבתי"ס"

בניגוד לעמדת שאשא ביטון, הנחה צביקה ברוט את מינהל החינוך בעיר להיערך למתן חיסונים בבתי הספר התיכוניים בעיר. "לא נוותר על שום צעד שיעזור לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר שלנו"

חיסון נגד קורונה לבני נוער
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, הנחה הערב (חמישי) את מינהל החינוך בעיר להיערך למתן חיסונים בבתי הספר התיכוניים בעיר, עם תחילת שנת הלימודים. זאת, בניגוד לעמדת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לפיה לא יינתנו חיסונים בבתי הספר בשלב זה. ההנחייה מגיעה במטרה להגדיל את מספר המתחסנים הצעירים בעיר, שעומד כיום על כ-20%. בת ים היא העיר הראשונה שמודיעה שתאפשר חיסון בבתי הספר.

עם זאת, ברוט הנחה שהמהלך יתבצע בתיאום עם ועד ההורים העירוני ובמוסדות אשר יתנגדו לכך, החיסונים יתקיימו במתחם סמוך. לדברי ראש העיר, "השיקול המרכזי הוא בריאות התושבים. עם זאת, אנחו רגישים לדעות שונות ולא נעשה שום דבר בכפייה". עוד אמר ברוט כי "לא נוותר על שום צעד שיעזור לנו לשמור על רמת תחלואה נמוכה בעיר שלנו".

חובש מד''א מחסן לקורונה בפארק בעפולה | צילום: דוברות עיריית עפולה

כזכור, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון מסרבת לחסן תלמידים נגד קורונה בבתי הספר, וטענה כי "חיסונים צריכים להיות במתחמים ייעודיים. הנושא רגיש בקרב ההורים, הילדים עברו שנה רגשית קשה, אנחנו לא מכניסים את הלחץ החברתי לתוך בתי הספר. אני רוצה להגן על הילדים".

בתוך כך, שרון אלרעי פרייס אמרה בוועדת החוקה של הכנסת כי ישנה כוונה לגבש מודל חדש להגבלת היציאה מהארץ. לפיכך, החליטה הוועדה על קיצור משמעותי של תוקף תקנות התו הירוק שנכנס היום לתוקף, כך שיחול עד תאריך ה-7.8. בנוסף, הוחלט לקצר ב-3 ימים את תקנות הגבלות היציאה למדינות בסיכון מירבי, כך שיחול עד תאריך ה-9.8. איסור הטיסות יחול על גיאורגיה, טורקיה,קפריסין ובריטניה.