כששר החינוך פגש את התלמידים לשיחה צפופה על לימודים בצל הנגיף

בעוד שבוע וחצי צפויה להיפתח שנה"ל ברקע המגפה. לילדים יש חששות רבים ולא מעט שאלות, שחלקן התקילו אפילו את גלנט. "השנה האחרונה הייתה קשה - מה הולך להיות אחרת?" • "שיעור בסיכון", חלק 1

זמן צפייה: 07:57

תשעה ימים לחזרה ללימודים, כבר עכשיו ברור שזו תהיה שנת הלימודים המאתגרת ביותר שהייתה כאן. איך תישמר ההגיינה בכיתה? האם הלמידה מרחוק תעבוד הפעם? איך מבטיחים שבתי הספר לא יושבתו בגלל תלמיד או תלמידה אחת? ואיך מסבירים את כל זה לתלמידים ולתלמידות - הלחוצים ממילא? ההתרגשות שלפני כל התחלה חדשה, מהולה הפעם במנה גדושה במיוחד של אי-ודאות וחשש. כינסנו תלמידים ותלמידות מכיתה א' ועד י"ב רגע לפני שהכול מתחיל – כדי לשאול את שר החינוך יואב גלנט את השאלות הקשות באמת.

אחד הקשיים המרכזיים הוא בלי ספק הימים הארוכים והרבים שבהם יותר ממיליון תלמידים יישארו לבד בבית, וילמדו מרחוק. ויש גם שאלות, ששר החינוך התקשה לתת להן תשובה מספקת: "אתה באמת חושב שיומיים בלמידה פרונטלית מספיקים כדי ללמוד את כל החומר לבגרויות?", שאלה תלמידה שעולה לכיתה י"א. "מה ההבדל ביני לבין תלמיד בכיתה א'? למה אני צריכה ללמוד יומיים בבית ספר בעוד תלמיד בכיתה א' או אפילו בכיתה ד' לומר יותר ימים בשבוע, כשאני מאוד זקוקה לימים האלה כדי באמת להתכונן לבגרות?". גלנט השיב כי "אנחנו ממקדים מאמץ על הצעירים מתוך ידיעה שיש מחיר מסוים שאנחנו בתנאים האלה נאלצים לשלם אותו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

ועדת החינוך דנה בפתיחת שנת הלימודים: "גלנט החרים את הדיון"

הנהגת ההורים: אם השנה תיפתח במתווה הנוכחי – נשבית הלימודים

עטיית מסכות מכיתה ג' ושמירת מרחק: מתווה פתיחת שנת הלימודים

שר החינוך יואב גלנט עם תלמידים
שר החינוך יואב גלנט עם תלמידים | צילום: חדשות 13

ושאלה נוספת שהעלה אחד התלמידים, שאותה שואלים גם בכירים משרד החינוך: "למה בכל זאת דחוף לשלוח אותנו ב-1 בספטמבר ללימודים, למרות שמספר החולים עולה ויש יותר סיכויים להידבק?". וגם ההורים שתופסים את השר בזמן ההפסקה עם המצלמות מוכנות ומכוונות ביד, מוטרדים מאוד. "למידה מרחוק באופן רצוף, הדבר הזה הוא לא טוב", ציין גלנט. "חלק מהסיבה שהתלמיד לומד זה בגלל הקבוצה שנמצאת איתו והילדים שאיתו, ולכן חשוב לנו יום כן, יום לא. זה התהליך ובגלל זה אנחנו מתעקשים שתהיה גם למידה מקרוב וגם מרחוק ושכולם יהיו בבתי הספר".

לבסוף, אחד התלמידים הביע את החשש, שכנראה כולנו מרגישים: "השנה האחרונה הייתה מאוד-מאוד קשה. חוסר סדר, נהלים שהשתנו מתקופה לתקופה, חשוב לי לדעת מה השנה הולך להיות אחרת. איך אני יודע שאני פותח שנה עם ודאות של מה קורה איתי מתקופה לתקופה, ושלא צריך לשנות מיום ליום?". שר החינוך השיב כי "זה ילווה אותנו לאורך כל השנה. זה לא הולך להשתנות. נהפוך את הלימון ללימונדה. לקחת את החמוץ ולהפוך אותו למתוק. אני מבטיח לכם שאנחנו נתגבר על הקורונה בסופו של דבר, ונחזור לחיים רגילים".