בשבוע הבא: הלימודים יחזרו באופן מלא ביישובים עם תחלואה נמוכה

נתניהו אישר את מתווה פתיחת מערכת החינוך, לפיו למעט אזורים שמהווים מוקד תחלואה גבוה - כבר בראשון הקרוב תיפתח המעכת באופן מלא - מגנים ועד תיכונים, תחת הגבלות

זמן צפייה: 01:56

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הערב (חמישי) את מתווה פתיחת מערכת החינוך, לפיו כבר ביום ראשון הקרוב מערכת החינוך תיפתח באופן מלא ביישובים שבהם התחלואה בנגיף הקורונה נמוכה. לקראת ה-1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת, אשר תבחן את רשימת הערים בהן קיימת תחלואה גבוהה. שם, נכון לעכשיו, הלימודים עדיין לא מתקיימים כסדרם.

הלימודים יתקיימו בכפוף להנחיות של משרד הבריאות, תוך הקפדה מלאה על היגיינה ושטיפת ידיים. כמו כן, כל תלמיד יצטרך להציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר ולחבוש מסכה בשטחים הפתוחים במהלך ההפסקות. תלמידי כיתות ד' ומעלה יעטו מסכות גם בשיעורים עצמם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טיפול בקורונה ופיוס לאומי: אלה קווי היסוד של הממשלה ה-35

השר רפי פרץ עוזב את ימינה – צפוי להצטרף לממשלה

בנט: "נתניהו בחר להיפטר מאיתנו – אופוזיציה, מתחילים"

החזרה לבתי הספר, אשדוד
החזרה לבתי הספר, אשדוד

בהפסקות האוכל תהיה הקפדה על מרחק של 2 מטר מתלמיד לתלמיד, וההפסקה בין השיעורים תהיה מדורגת גם כן. בתי הספר והגנים יפעלו להעביר את מירב הפעילויות למקומות שמאפשרים מרחק של 2 מטר. מטעמו של רה"מ הסבירו כי אם תתגלה תחלואה במוסד כזה או אחר, הוא ייסגר בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות. במקביל יוקם צוות מצומצם להערכות מערכת החינוך לגל תחלואה נוסף.

"פתיחת מערכת החינוך בשלמותה היא צעד מתבקש לשחרור המשק כולו", אמר שר החינוך רפי פרץ. "אני מברך על אישור המתווה שהצענו, בזכותו יש ביכולת ההורים לחזור לשגרה מלאה כמו גם הילדים במסגרות החינוך. אין לי ספק כי מדובר בצעד גדול שיעזור לצאת מהמשבר בהדרגתיות הנדרשת ותוך הקפדה מלאה על הנחיות המל״ל ומשרד הבריאות. זוהי בשורה לתלמידים, למורים, להורים ולמדינת ישראל כולה".

החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון
החזרה לבתי הספר, חוף אשקלון

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה כי הארגון טרם קיבל הנחיה רשמית או עדכון כלשהו לגבי פתיחת המעונות ביום ראשון. "אנו ניזונים מהדיווחים באמצעי התקשורת בלבד", אמרה, "ההורים והילדים מבולבלים כמונו וממתינים בציפייה לחזרה מלאה לשגרה".

אני קוראת לממשלה להעביר אלינו את ההנחיות והמתווה החדש בהקדם בכדי לתת מענה הולם ושלם להורים ולפעוטות ובכדי להחזיר כוח האדם הדרוש מכיוון שאנו נכנסים לסוף השבוע".