למרות העיצומים: 90% מהמורים העבירו את ציוני המגן לתלמידים

פרסום ראשון: משרד החינוך עדכן את משרד האוצר כי 9 מכל 10 מורים העבירו ציוני מגן לתלמידיהם לקראת מועדי הקיץ של בחינות הבגרות, על אף עיצומי ארגון המורים שהורה לא להעביר ציונים ולנתק את הקשר עם משרד החינוך

תלמידיים נבחנים בבחינת הבגרות
תלמידים נבחנים (אילוסטרציה) | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

פרסום ראשון: ברקע התגברות העיצומים של ארגון המורים ולאחר שהשביתו את הלימודים בבתי הספר התיכוניים למשך שעתיים לפני כשבוע, משרד החינוך עדכן את משרד האוצר ש-90 אחוזים מהמורים העבירו ציוני מגן לתלמידים לקראת בגרויות הקיץ, זאת למרות עיצומי הארגון בראשות רן ארז - שלפיהם אין להעביר ציונים ויש לנתק קשר עם משרד החינוך.

עיצומי ארגון המורים מגיעים בשל העיכוב במגעים עם האוצר על הסכמי השכר - כשסלע המחלוקת הוא ההתנגדות המורים לדרישת האוצר לחוזים אישיים. לפני כשבוע יו"ר ארגון המורים רן ארז מסר הצהרה: "לא נפתח את שנת הלימודים הבאה ללא הסכם חתום, וננתק מגע עם משרד החינוך".

רן ארז
רן ארז | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ארז תקף את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואת שר החינוך קיש ואמר: "שר החינוך יושב בטריבונה. לא מעניין אותו כלום. מסתכל ימינה, שמאלה, כמו בטניס. שר האוצר הוא שקובע וראש הממשלה לא יכול להגיד לו מילה. אנחנו יודעים למה". ארז הוסיף: "זה לא מאבק על כסף, זה מאבק על עתיד החינוך במדינת ישראל".

במסגרת המשא ומתן בין ארגון המורים למשרד האוצר ישנה מחלוקת מהותית סביב שיעור המורים העתידים להיות מועסקים במסגרת חוזים פרטיים. באוצר מבקשים כי בין 10% ל-15% מהמורים יועסקו בחוזים מסוג זה, על אף שארז כבר הביע התנגדות לכך.

במקביל לקיפאון המורגש במגעים, באוצר הודיעו כי החל מהחודש הקרוב המדינה תחריף את המאבק גם מכיוונה, ותנקה משכר המורים כ-400 שקלים בכל חודש. למרות הפגיעה הצפויה בתלמידים, עד עתה שר החינוך יואב קיש לא התערב במגעים ולא הציע כיוונים לפתרון.

העיצומים בהם נוקט ארגון המורים כוללים צעדים לפיהם לא יחושבו ציונים ולא יתקיימו טיולים שנתיים. כמו כן, לא תהיה פעילות כלל אחרי שעות הלימודים, לא יתקיימו מסיבות סיום וטקסים, ולא יערכו אסיפות הורים, הכנה לפולין ומפגשים נוספים.