"עקב מחלוקת עם האוצר": ילדי המפונים עלולים להישאר ללא מסגרת בקיץ

ילדים המפונים מבתיהם בדרום עקב המלחמה, בגילאי גן עד כיתה ג', עלולים להישאר ללא מסגרות במהלך הקיץ - בעקבות סכסוך בין משרד האוצר למנהל התקומה סביב תקצוב בתי הספר של הקיץ לגילים אלו

כיתה בבית ספר (אילוסטרציה)
כיתה בבית ספר (אילוסטרציה) | צילום: פלאש 90

בעקבות סכסוך בין משרד האוצר למנהלת תקומה, דווקא ילדים בגילאי גן עד כיתה ג' המפונים מבתיהם עקב המלחמה עלולים להישאר ללא מסגרת במהלך סוף חופשת הקיץ. כך נודע היום (שני) לחדשות 13.

על-פי החלטת הממשלה, התלמידים המפונים מהדרום ומהצפון בכל הגילים זכאים למסגרות לקיץ בחינם בשלושת השבועות הראשונים של יולי, ובנוסף תקצבו הארכה עד אמצע או סוף אוגוסט לילדים בכל הגילים - למעט ילדים בגילי גן עד כיתה ג׳ שתקצוב המסגרות עבורם טרם הוסגר כאמור.

Nwywoo

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת, נציגת משרד החינוך, סגנית מנהלת המנהל הפדגוגי במשרד החינוך אתי סאסי, הציגה את התכניות לקיץ של המשרד. סאסי הסבירה בוועדה כי באוצר טוענים שהילדים בגילים גן עד עד כיתה ג' כבר קיבלו תקציב ממנהלת תקומה ולכן מסרבים לתקצב את המסגרות עבורם לקיץ. אם לא תיפתר המחלוקת - דווקא הילדים בקטנים יוותרו בחופשת הקיץ בלי מסגרת.

חבר הכנסת אביגדור ליברמן שיתף את כתבת חדשות 13 והתייחס בחשבון הטוויטר שלו: "תואיל בטובה ממשלת ישראל לבטל את חוק הג'ובים שעולה מחר לדיון בוועדה, שמטרתו היחידה היא מינוי יותר מאלף רבני ערים ויישובים והגדלת מספר הרבנים ומשכורתם החודשית, בעלות כוללת של מיליוני שקלים, לטובת מימון בתי הספר של החופש הגדול. זה המעט שמגיע למפונים אחרי הפקרות מתמשכת של שמונה חודשים".