לאחר מחאת הורים: תלמיד טרנסג'נדר יועבר מבית הספר

במשרד החינוך נעתרו לבקשת בית הספר להעביר את התלמיד למוסד חינוכי אחר - זאת לאחר מאבק שבו פתחו הורים דתיים לתלמידים בבית הספר. האחרונים קיבלו על כך הודעה, אך במשרד החינוך מכחישים את המהלך. ההורים שניהלו את המאבק: "הוכרע שלא יתאפשר לילדה ללמוד בחינוך הממלכתי-דתי בזהות של ילד"

בית ספר. אילוסטרציה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

הורים דתיים לתלמידים בבית ספר בגבעת שמואל פתחו במאבק לאחר שהתברר להם כי אחד הילדים בשכבת כיתות ג' הוא טרנסג'נדר. כבר בתחילת שנת הלימודים פתחו ההורים במחאה - אך משרד החינוך החליט היום (שלישי) להיעתר לבקשת בית הספר להעביר את התלמיד למוסד אחר.

ההורים קיבלו על כך הודעה, אך במשרד החינוך מכחישים. לפי שעה, עדיין לא התקבלה החלטה היכן לשבצו ולכן הוא ממשיך כרגע ללמוד בבית הספר.

מטעם ההורים נמסר כי "לאחר חודשים של מאבק ודיונים בין ההורים מבית הספר החמ״ד בגבעת שמואל לבין משרד החינוך, הוכרע כי מי שמעוניין ללמוד בחינוך הממלכתי-דתי מחויב להתנהל על-פי התקנון וערכיו התורניים. ההורים משהים את חזרת ילדיהם לכיתה עד ליישום ההחלטה".

עוד נמסר מטעם "ההורים הנפגעים", כי הם עודכנו על-ידי גורמי המקצוע במשרד החינוך כי הוכרע שבית הספר הממלכתי-דתי בגבעת שמואל ימשיך ויתנהל על פי ערכי החינוך הממלכתי-דתי, התורה והיהדות כפי שהיה מקובל לאורך כל השנים. לא יתאפשר לילדה ללמוד בחינוך הממלכתי-דתי בזהות של ילד, ולאימא המתעקשת לשלוח אותה בניגוד לתקנון יימסר כי עליה לעבור לבית ספר אחר שאינו שייך לחינוך הממלכתי-דתי, המאפשר לנהוג על-פי דרישתה.

משרד החינוך
מטה משרד החינוך

מאבק ההורים החל בספטמבר האחרון, "לאחר שאלו גילו בסוף שנת הלימודים הקודמת כי אחד התלמידים הלומד איתם מספר שנים בגן ובכיתה הינו בעצם בת, שאימצה זהות של בן על פי החלטת אמה עוד מגיל הגן, וזאת תוך הסתרת העובדה על-ידי הנהלת בית הספר, משרד החינוך והעירייה, שהנחו את הצוותים החינוכיים להסתיר זאת מההורים.

"בשבועות האחרונים פרשו כ-15 תלמידים מבית הספר והקימו כיתה נפרדת מחוץ לבית הספר, שפעלה בסיוע ובניהול ארגון ׳רבני הארץ הטובה׳ ובעזרת מאות תרומות בסך עשרות אלפי שקלים שאפשרו את המענה הלוגיסטי להקמת הכיתה. לצד זאת עתרו ההורים כנגד ראשי החינוך הממלכתי-דתי ומשרד החינוך, בכירי עיריית גבעת שמואל והנהלת בית הספר בדרישה לאפשר להורים לממש את ״זכותם החוקתית של ההורים לחנך ילדיהם בהתאם להשקפת עולמם.

"בעקבות ההחלטה חזרו הילדים ללמוד בבית הספר בכיתה ייעודית נפרדת עד למימושה. ההורים הביעו סיפוק מההחלטה אך אומרים כי החלטה על המשך ניהול הליכים שהוחל בהם בבית המשפט תתקבל לאחר שיראו כי ההחלטה אכן מיושמת בשטח".