מגדר, סובלנות ומיניות - בסכנת ביטול: תוכניות הלימודים על הכוונת

לאחר שנחשף בחדשות 13 ההסכם בין הליכוד לנעם, לפיו אבי מעוז יקבל אחריות על היחידה לתכניות חיצוניות במשרד החינוך, כעת מתבררות כמעט 800 תוכניות שעתידות להתבטל. כנס ההתנגדות שיוזמת שרת החינוך היוצאת צפוי להתקיים בכנסת ביום שלישי

זמן צפייה: 02:16

סערת אבי מעוז: לאחר שבחדשות 13 נחשף ההסכם של הליכוד עם מפלגת נעם, לפיו יו"ר נעם יקבל אחריות על היחידה לתכניות חיצוניות במשרד החינוך וקידום שותפויות, הערב (ראשון) נחשפו במהדורה המרכזית תוכניות הלימודים שנמצאות בסכנת ביטול.

בין התוכניות שעלולות להתבטל נכללות 600 תוכניות בנושא סובלנות (מתוך 1,400), 141 תוכניות בנושא מגדר (מתוך 400), 32 תוכניות בנושא מיניות (מתוך 130), ובסך הכול מדובר בכמעט 800 תוכניות, שנבחרו בהליך סינון מתוך כאלפיים תוכניות.

מנגד, בנושאי יהדות, מורשת וזהות יהודית נכנסו 830 תוכניות מתוך אלפיים, והמאזן הזה, בתוך הליך הסינון הקפדני, עשוי להשתנות. כנס ההתנגדות שיוזמת שרת החינוך היוצאת יפעת שאשא-ביטון צפוי להתקיים בכנסת ביום שלישי, בנוכחות ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ושר הביטחון היוצא בני גנץ.

תוכניות הלימודים שבסכנת ביטול, אבי מעוז, משרד החינוך
תוכניות הלימודים שבסכנת ביטול | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מחר אמורה להתקיים בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב הרצאה של רופאים לזכויות אדם, והיום שיגר ארגון הימין "בצלמו" מכתב להנהלת האוניברסיטה בדרישה לבטל את ההרצאה, אשר עוסקת בזכות לבריאות נייטרלית ברפואה.

יש לציין כי אמנם ארגון שמאל יזם את ההרצאה, אך מדובר בהרצאה מקצועית שמתקיימת באופן קבוע בכל שנה. בסוף המכתב נכתב: "כעת ממשלת ימין על מלא נבחרה והיא תפקח עליכם ותוודא שלא תפגעו בסטודנטים. ראו הוזהרתם". באוניברסיטת תל אביב טוענים כי מדובר בכנס מקצועי, ואין להם כוונה לבטל אותו.

אבי מעוז
יו''ר נעם, אבי מעוז | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בעקבות חשיפת חדשות 13 בשבוע שעבר, לפיה מעוז יקבל את היחידה לתוכניות חיצוניות וקידום שותפויות ממשרד החינוך - מה שיאפשר לו שליטה על ארגונים ותכנים שייכנסו לבתי הספר, אמש הודיעו למעלה מ-50 ראשי עיר ורשויות מקומיות בישראל כי "יגנו על מערכת החינוך ושמירתה כסובלנית ושיווניות".

ההודעה מגיעה "במחאה על העברת מסמכויות משרד החינוך לידיו של אבי מעוז ממפלגת נעם, שבהן יקבע את התכנים החיצוניים במערכת החינוך". באגודה למען הלהט"ב פנו לעשרות ראשי רשויות מקומיות להצטרף באמירה שיעמדו על חינוך לסובלנות וביקשו מחברי הקהילה הגאה לדרוש זאת מראש הרשות המקומית שלהם.

היום המחאה התרחבה, וגם עיריות אילת, גבעת שמואל, יקנעם, יבנה ואחרות הצטרפו למאבק, כך שסך הכל 74 רשויות הביעו את עמדתם. יו"ר האגודה למען הלהט"ב, הילה פאר, מסרה: "ההתגייסות המרגשת של עשרות ראשי רשויות מהצפון עד הדרום שולחת מסר ברור לממשלה הנכנסת - לא ניתן שיחזירו אותנו מילימטר אחורה ולא למדיניות של חושך".

עוד אמרה פאר: "אנחנו קוראים לראשי הרשויות שטרם התייחסו, הביעו עמדה ערכית נגד השנאה ולשמירה על מערכת החינוך שלנו סובלנית ושיוונית. אלו החיים של כל אחד ואחת מאיתנו, אנחנו נמצאים בכל עיר ויישוב בישראל ואנחנו לא נאפשר לאדם חשוך ולהט״בופוב לקבוע את סדר היום של מערכת החינוך".