מדענים ובכירים באקדמיה מזהירים: "הנזק מהחקיקה יהיה בלתי הפיך"

ראשי אוניברסיטאות המחקר (ור"ה) וחברי מליאת המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי פנו לראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן לשר החינוך ולשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, והזהירו מהמשך החקיקה: "נזק שמצטבר ומתגבר העלול לסכן בצורה ממשית את עתיד אומת הסטארט-אפ"

הפגנה באוניברסיטה העברית

ראשי אוניברסיטאות המחקר (ור"ה) וחברי מליאת המועצה הלאומית למחקר ופיתוח אזרחי פנו היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החינוך ולשר החדשנות, המדע והטכנולוגיה והזהירו מפני המשך החקיקה. "בחודשים האחרונים, בפרט בשבועות האחרונים, הצטברו סימנים המעידים על תהליכים הרסניים אשר עלולים לפגוע בחוסנה המדעי של ישראל", כתבו.

במכתבם, הם מפרטים שורה של סימנים מצטברים, בהם ירידה משמעותית בנכונותם של מדענים ישראלים מובילים הנמצאים בחו"ל לקבל משרות אקדמיות בישראל ולחזור להשתקע; ביטול השתתפותם של המדענים המובילים בעולם בכנסים מדעיים בישראל; איומים מפורשים על ביטול שיתופי פעולה מדעיים בין מדענים בישראל למדעני העולם; איומים מפורשים של תורמים להפסיק את תרומותיהם בגלל החקיקה המשפטית, לרבות תורמים שכבר הודיעו על הפסקה; ירידה במענקי מחקר למדענים ישראלים; ירידה משמעותית בהשקעות מו"פ מגורמים בינלאומיים בחו"ל בחברות ההייטק הישראליות ובמו"פ בישראל ועוד.

Whatsapp Image 2023 07 27 At 2
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב

"כל אלה", צוין, "מייצרים נזק שמצטבר ומתגבר ועלול לסכן בצורה ממשית את עתיד אומת הסטארט-אפ. החשש הגדול הוא שהנזק יהיה בלתי הפיך". עוד הם מציינים כי מחובתם להביא זאת לידיעת הנמענים, "כמי שאמונים על שמירה על מצוינותה המדעית של ישראל, שנחשבת קריטית לעוצמתה הכלכלית והביטחונית".