פרופסור אהרן ממן מונה לנשיא החדש של האקדמיה ללשון העברית

ממן מחליף את פרופסור משה בר אשר, שפרש מתפקידו לאחר כמעט 30 שנה בתפקיד. ממן הוא בין היתר חתן פרס ישראל לחקר לשונות היהודים והתרבות העממית

הנשיא החדש של האקדמיה ללשון העברית, פרופסור אהרן ממן
הנשיא החדש של האקדמיה ללשון העברית, פרופסור אהרן ממן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופסור אהרן ממן מונה היום (רביעי) לנשיא החדש של האקדמיה ללשון העברית, ובכך, מחליף את פרופסור משה בר אשר, שפרש מתפקידו לאחר שכיהן בתפקיד מאז שנת 1993. בבחירות שקיימה מליאת האקדמיה ללשון העברית נבחר ממן, ששימש עד עתה כסגן הנשיא. לסגן הנשיא החדש בחרה המליאה את פרופסור יוסף עופר.

ממן נולד במרוקו בשנת 1947 ועלה לארץ עם משפחתו ב-1964. פרופ' ממן למד באוניברסיטה העברית בחוג ללשון העברית ובחוג לשפה ולספרות ערבית. בשנת 1984 הגיש את עבודת הדוקטור שלו. הוא פרופ' אמריטוס (פרופסור מומחה) בחוג ללשון העברית באוניברסיטה העברית בירושלים בה כיהן כראש החוג ואף עמד בראש המכון למדעי היהדות.

פרופ' ממן היה ראש מכון בן־צבי לחקר קהילות ישראל במזרח, וניהל את המרכז לחקר מסורות קהילות ישראל ואת מפעל ספרות חוכמת הלשון העברית. הנשיא החדש הוא חבר האקדמיה ללשון העברית החל משנת 1998, ומונה סגן נשיא האקדמיה בשנת 2010. הוא עורך של כתב העת המדעי "לשוננו" בהוצאת האקדמיה, ועומד בראש ועדת המינוח המרכזית של האקדמיה.

פרופ' ממן הוא חתן פרס ישראל לשנת תשע"ט (2018-19) בחקר לשונות היהודים וספרויותיהם וחקר התרבות העממית, וחתן פרס גאון לשנת תשע"ב (2011-12) בחקר יהדות צפון אפריקה. הוא אף חבר האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים. תחומי מחקרו: חוכמת הלשון העברית בימי הביניים, העברית בתקופת הביניים ובייחוד לשונם של הקראים, הערבית היהודית בימי הביניים ובעת החדשה והמרכיב העברי בלשונות היהודים.