מול האיום הביטחוני החדש: הפיתוחים הישראליים ליירוט רחפנים

רחפנים חמושים ברובה, אקדח או חומר נפץ הם הסכנה החדשה שמזהה מערכת הביטחון. חברה ישראלית פיתחה מערכת המשבשת את הקשר בין כלי הטיס למפעילו. חברה אחרת המציאה רובה שמשמיד רחפנים באוויר

זמן צפייה: 02:12

הסכנה החדשה יחסית איתה מתמודדים במערכת הביטחון היא הרחפנים. כאלה שחמושים ברובה, אקדח, מטען עם חומר נפץ. ניתן לקנות אותם באינטרנט, בזול יחסית, ולהלך עימם אימים על ישראל. מספר חברות כבר עומלות על פתרונות להתמודדות עם המעופפים הטכנולוגיים המסוכנים.

חברה ישראלית בשם סקיילוק ערכה ביום שני הדגמה ראשונה לנספחים צבאיים ונציגי גופי ביטחון של מערכת ליירוט רחפנים. המערכת מאתרת את הרחפנים ומשבשת את את התקשורת בין הרחפן למפעילו.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בתגובה לירי לחרמון: צה"ל תקף יעדים צבאיים בסוריה • תיעוד

הסטארטאפ הישראלי הזה פיתח מצנח חירום לרחפנים

תמונות הלווין חושפות: הנזק בבסיס הסורי כתוצאה מהתקיפה

אסף לייבוביץ', מנהל פיתוח מוצר בחברה: "הרדאר מזהה את הרחפנים, ויודע לומר אם מדובר ברחפן או ציפור. בעזרת המצלמה אנחנו מתבייתים על המטרה, ויודעים לזהות אם היא נושאת חומר נפץ". חברה ישראלית אחרת, סמארט שוטר, נוקטת בדרך אלימה יותר, היא פיתחה רובה מדוייק שלא רק מפיל ומנחית רחפנים עויינים, אלא משמיד אותם לגמרי.

הפיתוח הישראלי שמאפשר ליירט רחפנים
הפיתוח הישראלי שמאפשר ליירט רחפנים | צילום: החדשות 13

בחודש שעבר השתמשה המשטרה ברובה סיני לשיבוש תדרים של רחפנים, כדי ליירט רחפנים שהתקרבו למרחב האירוויזיון שהתקיים בתל אביב. גם היחידה לאבטחת אישים, יחידה 730 בשב"כ, רכשה לאחרונה רובים כאלה כדי לאבטח את ראש הממשלה בנימין נתניהו.