"מדמה את העין האנושית": פיתוח הרחפנים הישראלי שמשגע את העולם

חברת "סייטק", מהגדולות בעולם בתחום, פיתחה טכנולוגיה פורצת דרך המאפשרת לרחפנים להבין היכן הם נמצאים בכל רגע נתון בלי שמתוכנתת בהם היכולת לנווט

זמן צפייה: 05:33

פיתוחים טכנולוגיים אוויריים צוברים תאוצה בשנים האחרונות. ענקיות הטכנולוגיה העולמיות שוקדות על יישום משלוחים ופונקציות חדשניות נוספות באמצעות רחפנים. בעוד ששוק הרחפנים העולמי מוערך ב-125 מיליארד דולר, ישראל, על פי ההערכות, אחראית על כ-60% מייצוא הרחפנים.

טכנולוגיה ישראלית חדשה ופורצת דרך מאפשרת לרחפנים להבין איפה הם נמצאים בלי שמתוכנתת בהם היכולת לנווט. החדשנות הזאת הובילה את החברה "סייטק" לשיתוף פעולה עם חברות מהגדולות בתחום בארץ ובעולם וסימנה אותה כאחת ההבטחות של התעשייה, שהחברות שפועלות בה כבר הפכו את ישראל למובילה עולמית. 

הטכנולוגיה של חברת ''סייטק'' ממעוף הרחפן
הטכנולוגיה של חברת ''סייטק'' ממעוף הרחפן | צילום: חדשות 13

"אנחנו מדמים את העין האנושית. הרחפן מזהה אובייקטים נעים ובעצם כל אובייקט שהוא מזהה הוא גם מסוגל לעקוב אחריו בזמן אמת", הסביר רועי שמואל, מנכ"ל "סייטק". "בעידן של רחפנים אוטונומיים אנחנו רוצים לתת להם יכולת, כמו העין האנושית, לא להיות תלויים בתקשורת".

הכול החל ממחקר באוניברסיטת בן גוריון שבו פרופסור יוסי פרנצוס, ממייסדי הסטרטאפ "סייטק", בדק את השינויים הקטנים שאפשר לראות בין פריים לפריים בצילום הווידאו שמאפשרים לרחפן לדעת איפה הוא נמצא ולאן הוא מתקדם.

בעתיד, ידעו הרחפנים לטוס לגמרי לבד ממקום למקום, להתמצא במרחב באופן אוטונומי, לזהות מכשולים בדרך ולהבדיל בין בעל חיים לבן אדם. בטכנולוגיה המתוחכמת הזו ניתן לעשות שימוש גם לטובת צרכים ביטחוניים ולסייע נגד איום הבלונים מהרצועה. לטכנולוגיה הזאת יש עוד דרך לעשות, אבל רחפנים אוטונומיים עם אינטיליגנציה מלאכותית יהפכו לחלק משמעותי בחיינו בעתיד הלא רחוק.