חגיגות יום העצמאות ה-69: שרים בבית הנשיא

כמיטב המסורת נשיא המדינה מארח את הרמטכ"ל, ראש הממשלה, שר הביטחון ו-120 חיילים מצטיינים בביתו בירושלים במסגרת חגיגות יום העצמאות

חגיגות יום העצמאות בבית הנשיא ראובן ריבלין נתניהו
חגיגות יום העצמאות בבית הנשיא ראובן ריבלין נתניהו | צילום: פלאש 90 \ Hadas Parush

במסגרת חגיגות יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל, אירחו הבוקר (שלישי) הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו בביתם את החגיגות המרכזיות באירוע השירה "כל ישראל מירושלים". זו השנה השלישית בה אירחו הזוג ריבלין את אירוע השירה וההצדעה לרוח הישראלית, יחד עם טובי האמנים בישראל ובסימן 50 שנה לאיחוד ירושלים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

החגיגות נמשכו בטקס החיילים המצטיינים המסורתי שחתם את האירוע, בהשתתפות הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

הטקס נפתח במטס כבוד של מבנה מסוקי הקרב של חיל האוויר, כהצדעה ל-121 החיילים המצטיינים המייצגים את זרועות הצבא. המצטיינים נבחרו בקפידה והומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בתום המטס סקרו הנשיא והרמטכ"ל את שורת המצטיינים.

ארגון "יחד למען החייל" (הגוף המאוחד של קרן לב"י והאגודה למען החייל) חילק 120 מלגות לימודים לחיילים מצטייני הנשיא, באדיבות ידידי האגודה למען החייל בבריטניה. במעמד קבלת אות המצטיין ביום העצמאות בבית הנשיא, קיבלו החיילים והחיילות מ'יחד למען החייל' שובר בסך 1,000 דולרים שמיועד למימון לימודים לאחר שחרורם מהצבא.

במהלך האירוע הוקרן לראשונה קליפ "המקהלה האינטרנטית" בו לוקחים חלק אזרחי ישראל שהקליטו עצמם בימים האחרונים שרים את השיר "נתתי לך חיי", ביצוע בו לקח חלק גם הנשיא יחד עם דני סנדרסון, גידי גוב, אפרים שמיר ואלון אולארצ'יק. האירוע התקיים כבכול שנה על מדשאת בית הנשיא ובהנחיית טלי מורנו. באירוע בוצעו עיבודים חדשים ומיוחדים למבחר שירים ישראליים בהם גם שירי ירושלים, בהשתתפות מיטב האמנים ובליווי הלהקות הצבאיות.