אחי הגבר שמת בתחנת המשטרה מאשים: "ירו בו במקום להרגיע אותו"

אחיו של בן ה-43, שהתמוטט בתא מעצר לאחר שלדברי המשטרה ניסה לפגוע בעצמו במהלך התקף אלים, טוען שהתנהגותו נבעה בשל כדורי הרגעה שהחל לקחת. "ביקש להזמין ניידת; רדפו אחריו כאילו הוא מחבל"

בית כלא (אילוסטרציה)
בית כלא (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

אחיו של תושב אשדוד בן ה-43, שמת בשבת לאחר שלדברי המשטרה התמוטט בתחנת מעצר אחרי שניסה לפגוע בעצמו, האשים אמש (ראשון) את המשטרה במותו: "ירו בו בטייזר במקום להרגיע אותו – רדפו אחריו כאילו הוא מחבל".

לדברי האח, בן ה-43 החל ליטול לאחרונה כדורי הרגעה, בשל קשיים עסקיים שחווה. "הוא היה בהזיות שרוצים לפגוע בו. הוא חזר הביתה מהים והגיע בטעות לבניין אחר בגלל הכדורים, נכנס לבית של מישהו אחר ואמר לאישה שפגש שרודפים אחריו", סיפר האח. "היא נכנסה לחדר מהבהלה. היא אמרה שהיא לא פחדה ממנו, אלא ממה שהוא אמר ושהוא זה שביקש ממנה להזמין משטרה, כי הוא אמר שמישהו רודף אחריו".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

העבודה מגרדת את אחוז החסימה: מה קרה למפלגה שהקימה את המדינה?

יומיים לבחירות: נתניהו בקרב בשתי חזיתות; קמפיין הצילו בשמאל

שקד על רעיית רה"מ: "לא התחנפתי אליה – לכן היא לא אוהבת אותי"

כלא (אילוסטרציה)
כלא (אילוסטרציה). | צילום: רויטרס

"במקום שהמשטרה תבוא ותרגיע אותו - הם ירו בו", תקף האח. "הם משקרים. הוא נפטר בתא המעצר אחרי שהם ירו בו בטייזר". "הוא היה בהתקפה של הזיות, במקום להרגיע אותו הם ירו בו. אח שלי הלך על סתם, אם המשטרה הייתה פועלת בשיקול דעת ולא יורה בו, זה לא היהי קורה", הוסיף. "הוא לא פגע באף אחד, הוא ביקש שיזמינו משטרה. הם רדפו אחריו כאילו הוא מחבל, הם ירו בו והרגו אותו בתא המעצר".

כאמור, בשבת נקבע מותו של הגבר לאחר שהתמוטט בתא מעצר בתחנת משטרה באשדוד, אחרי שנעצר על ידי המשטרה וניסה לפגוע בעצמו - כך לטענת המשטרה. על פי החשד, הגבר פרץ לדירה בעיר ובני המשפחה, שהיו בבית והתבצרו בשירותים מחשש שיפגע בהם, התקשרו למשטרה שהגיעה למקום.

על פי גרסת המשטרה, השוטרים הבחינו בגבר רץ ברחוב, צועק שיש במקום מחבל והכניסו אותו לניידת. מבדיקה ראשונית עולה כי בן ה-43 החל להתפרע מרגע שהוכנס לניידת וניסה לפגוע בעצמו ולדפוק את ראשו, תחילה בתוך הניידת ולאחר מכן בתוך תא המעצר. לאחר מכן, מחשש לפגיעה עצמית השתמשו השוטרים בטייזר על מנת לרסן אותו.