השחקן שמגלם את יגאל עמיר לאחר הזכייה: "לא מתרשם מדברי רגב"

יהודה נהרי, כוכב הסרט "ימים נוראים" שזכה בסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר, דחה את הביקורת של שרת התרבות: "שתצפה בסרט ואז תביע דעתה". לדבריו, "מקווה שהסרט יעשה שינוי בחברה הישראלית"

זמן צפייה: 01:00

הסרט "ימים נוראים", שעוקב אחרי האירועים שהובילו לרצח יצחק רבין מנקודת מבטו של הרוצח יגאל עמיר, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר שנערך אתמול (ראשון). כוכב הסרט, יהודה נהרי, חולק קשר מיוחד עם דמות הרוצח שאותו הוא מגלם: השניים גדלו באותה שכונה, ואם לא די בכך, רצו יוצרי הסרט לקרוא לדמותו של יגאל – יהודה. בריאיון לתוכנית "החדשות עם יעקב אילון" סיפר: "כשקראתי את התסריט וראיתי שרוצים לקרוא ליגאל יהודה, זה היה הרגע שהבנתי שזה גדול ממני בכמה רמות. החיים, המציאות והמשחק מתערבבים פה. זה אישר לי שנשלחתי לפרויקט הזה, שזו שליחות גדולה שאני מקווה ומייחל שתוביל לשינוי בחברה הישראלית".

נהרי לא מפחד מהמורכבות של הדמות השנויה במחלוקת שגילם: "בשביל שחקן, לשחק דמות כזו מורכבת וטעונה זו מתנה אדירה, עם כל הקושי. אני יכול רק להגיד תודה. אני מבחינתי כבר זכיתי בכך שהייתי חלק מהפרויקט הזה". עם זאת, הוא הדגיש שהגבולות בין הבדיה למציאות ברורים לו מאוד: "יגאל עמיר הוא לא גיבור. אני מגלם דמות שאמנם הייתה קיצונית, אבל בעצם מדובר באדם כביכול נורמטיבי ואנחנו מציגים את המסע שלו, איך הפך מסטודנט למשפטים בבר אילן לרוצח פוליטי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסי אופיר: "ימים נוראים" על יגאל עמיר נבחר לסרט הטוב ביותר

זיהום בנחלי הצפון: 6 אתרים נסגרו בעקבות כמות חיידקים חריגה

ליברמן נפגש עם גנץ: "החלפנו דעות ורשמים"

יהודה נהרי, שחקן ראשי ''ימים נוראים''
יהודה נהרי, שחקן ראשי ''ימים נוראים'' | צילום: חדשות 13

"בעצם אנחנו מציגים בסרט הזה באיזו חברה אנו חיים, איך אנחנו מוסתים ומחרחרים מלחמה ושנאה. אנחנו מציגים גם מי האחראים לכך, מי מסלף את הדברים ואיך הגענו למצב הזה", הסביר נהרי את המסר החברתי של הסרט. "אני לא חושב שרצח פוליטי יקרה שוב, ומאוד מקווה גם שלא. אבל אני מקווה שהסרט הזה יעשה את ההתמרה שמתבקשת בחברה שלנו, שנפסיק לשנוא אחד את השני. כמה שפחות שנאה וכמה שיותר אהבה. זה מספיק. אפשר ורצוי שנחיה פה ביחד באהבה"

בתגובה לביקורת שמתחה שרת התרבות והספורט מירי רגב על הסרט, שקראה לאקדמיה לעשות "חשבון נפש" בתגובה למתן הפרס לסרט והכריזה כי "אין מקום לסרט שמנסה להבין את מניעיו של עמיר ואין מקום לסרט שמרמז או מאשים גורמים אחרים במעשה השפל שעשה. הגם שלא צפיתי בסרט שזכה הערב בפרס אופיר, אני מוחה על הניסיון להטיל ו/או לרמוז כי עמיר, קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית. הפרס שניתן לסרט נותן לגיטימציה, ולא בפעם הראשונה, לגופים שמרחיבים את הקרע ומסיתים נגד ציבורים מסוימים במדינת ישראל", אמר נהרי בנחרצות: "אני לא מתרשם מהביקורת ומבקש ממנה - לפני שאת מגיבה בצורה כזו או אחרת על האמנות והיצירה שנעשית פה, בבקשה תלכי לצפות בה ואז תביעי את דעתך, כיאה לשרת התרבות".