חובת ההוכחה עדיין עליו: כך ישתלב דני אבדיה ב-NBA

הצעיר הישראלי ייכנס לסיטואציה מורכבת, שבה יצטרך להשתפר בכל יום ולעבוד קשה. לאורך העונה הוא יקבל הזדמנויות לגרום לשמונה הקבוצות שדילגו עליו בדראפט להתחרט - אך זה לא רק תלוי בו

זמן צפייה: 03:47

השבוע דני אבדיה קיבל חבילה מיוחדת מה-NBA, שהכילה 30 כובעים - אחד לכל קבוצה בליגת הכדורסל הטובה בעולם, שהוא עשוי להיבחר על ידה. הכדורסלן הצעיר הרים חלק מהכובעים, חבש אותם ודמיין את הרגע שבו מודיעים לו היכן ישחק בעונה הקרובה. הוא לא ציפה להגיע לבסוף לבירת ארצות הברית, ולאחת הקבוצות עם הפוטנציאל הגדול ביותר להפתיע השנה. אם הוויזארדס אכן יפתיעו, אבדיה לא יהיה הגורם העיקרי לכך, אך כן יהיה לו חלק ניכר בתהליך, אבל אני מקדים את המאוחר.

וושינגטון וויזארדס לא נחלה הצלחה גדולה בעונה הקודמת, בעיקר בגלל שכוכב הקבוצה, ג'ון וול, היה פצוע לכל אורכה. עם זאת, וול הולך לחזור לשחק בעונה הקרובה ולצידו עומד שחקן מרשים לא פחות - בראדלי ביל, שבהיעדרו של הכוכב, סחב את הקבוצה על גבו יחד עם סגל צעיר במיוחד. כעת, הקבוצה מצפה לחזור לפלייאוף ולהתמודד עם 15 קבוצות נוספות על האליפות, ולסיטואציה הזו אבדיה נכנס.

אבדיה יקבל בין 10 ל-15 דקות בממוצע כל משחק, ובזמן הקצר הזה יצטרך להוכיח שהוא אכן מתאים לקבוצה ולהיות מחוייב לתפקיד שיינתן לו. במכבי תל אביב אבדיה התבקש הרבה פעמים להוביל את הכדור, לעומת זאת, ב-NBA הישראלי יתבקש לזרוק בעיקר שלשות. עם זאת, אוהדי הכדורסל בארץ יודעים שהזריקה של אבדיה היא לא דבר בטוח לסמוך עליו, אבל נראה שהוא עובד קשה כדי לשפר אותה. מוסר העבודה הגבוה והשיפור שהראה בעונות האחרונות הם הדברים העיקריים שקנו לצעיר את דרכו ל-NBA, ואם הוא יוכיח את עצמו באימונים - הוא גם יקבל יותר דקות במשחקים.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי לא הכול תלוי רק בו, וכאן נכנסת השפעת הקבוצה שמסביבו, ולא רק של השחקנים עצמם. מחלקת פיתוח השחקים של הוויזארדס לא הוכיחה את עצמה בשנים האחרונות - מעט שחקנים צעירים שנחתו בקבוצה הצליחו לבסס את עצמם ב-NBA. אפשר להקביל את מחלקת פיתוח השחקנים ב-NBA לבתי ספר - מוסד חינוכי טוב יעניק לילד כלים ויכולות להצליח בחיים, בעוד שבית ספר חלש עלול אפילו להרחיק תלמידים מהצלחה.

הלאה, באמצע העונה יגיע אחד משיאי הקריירה המקצוענית של אבדיה - הוא עשוי להשתתף בסוף שבוע האולסטאר וישחק בקבוצה של שחקני עונה ראשונה ושנייה מכל העולם מול המקבילים שלהם מארצות הברית. משחק הראווה הוא הזדמנות לשחקנים הצעירים לשחרר לחץ מהעונה האינטנסיבית, להתפרק ולהראות את עצמם ואת היכולות שלהם. משחק טוב יכול להיות נקודת מפנה בשביל הישראלי, ושמונה הקבוצות שהחליטו לוותר עליו בדראפט אולי אפילו יתחרטו על כך אחריו.

לאחר מכן, אם לקבוצה יהיו מספיק ניצחונות, היא תהיה בין העולות לפלייאוף, וכאמור, עם סיכוי לזכות באליפות ה-NBA. בשלב הזה אבדיה יצטרך להראות את השיפור שעשה במהלך העונה, ולהוכיח שהוא ראוי לקבל את אותן הדקות גם במשחקים המכריעים. הסיכוי של וושינגטון וויזארדס לזכות באליפות ולהגיע לבית הלבן קטן מאוד, אבל זה הזמן שבו הבמה היא הגדולה ביותר והאורות הם הבוהקים ביותר - הזמן שאבדיה חייב לנצל לטובתו.

ליגת ה-NBA לא סלחנית, לשחקנים קשה מאוד למצוא את מקומם אם הם לא הצליחו להשפיע בשנה-שנתיים הראשונות. אבדיה אמור להישאר בליגה הטובה בעולם יותר זמן מגל מקל ואפילו מעומרי כספי, ולהשפיע משמעותית יותר מהם, אבל זה לא תלוי רק בו. הישראלי מצידו, יצטרך לעבוד קשה, להשתפר ולהוכיח את עצמו ברגעים המכריעים - כמו שהוא כבר יודע לעשות. לכן, נראה שאפשר להיות רגועים ולחכות לגאווה שהצעיר יביא לישראל.