"מחברת בין הדורות בישראל": ציפי שביט תשיא משואה ביום העצמאות

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי הקומיקאית הוותיקה בת ה-73 תהיה ממדליקי המשואות בטקס המסורתי בהר הרצל. שביט: "אין דברים כאלה, נשארתי בלי מילים"

זמן צפייה: 06:07

שרת התרבות והספורט מירי רגב בישרה היום (חמישי) לקומיקאית הוותיקה ציפי שביט כי היא תשיא משואה בטקס הדלקת המשואות המסורתי, אשר יפתח את אירועי יום העצמאות ה-72 למדינת ישראל.

"שביט, שרבים מאיתנו, בני כל הגילים, 'גדלנו עליה', מלווה את עולם התרבות שלנו למעלה מחמישים שנה מאז חברותה בצוות הווי פיקוד דרום בצה"ל", הסבירה השרה, המכהנת גם כיו"ר ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, את החלטתה. "ציפי מפליאה בכשרונה האדיר והרב גוני להתחבר ולחבר בחושיה הקומיים האדירים בין שלל הדורות ובני הגילים השונים בישראל, ילדים, צעירים וצעירים בנפשם".

"לא נכון, סתם את אומרת שנבחרתי", אמרה שביט לרגב בזמן שהודיעה לה על בחירתה. "אמאל'ה, על מה ולמה? איך?". שביט הנרגשת הוסיפה כי היא נותרה "בלי מילים. אין דברים כאלה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה עלה ל-140; 12,591 חולים – בהם 140 מונשמים

ריבלין לגנץ: מעביר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת

התרופפות במשמעת במגזר החרדי: תפילות נערכות בניגוד להנחיות

ציפי שביט, מירי רגב
השרה מירי רגב מודיעה לציפי שביט על כך שנבחרה להשיא משואה | צילום: צילום מסך מדף הפייסבוק של השרה מירי רגב

כבר שנים ששביט בת ה-73 משחקת על הבמה, בקולנוע, בטלוויזיה - ולאחרונה אף מתפעלת דף אינסטגרם פופולרי ומשעשע. היא גם זמרת וסטנדאפיסטית ייחודית ומלאת הומור, שהצליחה לא פעם לרומם את רוח העם בכל הזמנים - ובמיוחד בעיתות חירום.

"ציפי מייצגת את האמניות והאמנים שלנו, המצויים תמיד בחזית הבמה לצורך שמירה על החוסן הלאומי שלנו, והעלאת המורל בעם בעת שגרה ובעת משבר", הוסיפה רגב. "הערבות ההדדית ואהבת העם והארץ מאפיינים את ציפי ואת דור האמנים הוותיקים שלנו, שלעד לא נס ליחו. הצחוק המתגלגל והאנרגיות הבלתי נדלות של ציפי, מלווים אותנו ב'ג'מבו' של מסעות החיים בארץ הזאת, מלכדים ועוטפים אותנו בהומור. ציפי היא ככוכב שביט בשמי התרבות שלנו".

ציפי שביט
ציפי שביט | צילום: חדשות 13

טקס הדלקת המשואות הממלכתי יערך השנה בסימן חיבורים בחברה הישראלית. הטקס, שייערך במתכונת מיוחדת, ללא קהל משתתפים, יעלה על נס את הלכידות החברתית, יבטא את קרבת הרוח, את איחוד הלבבות ואת הערבות ההדדית בכל חלקי עם ישראל.

בשבוע שעבר נודע כי גם המוזיקאי עידן רייכל ידליק משואה ביום העצמאות הקרוב. לאחר שנבחר, אמר רייכל: "אני מודה שלזה לא ציפיתי. חשבתי שזה שייך רק לגדולים. כילד אני כמו כולם גדלתי על הטקס המסורתי וכל הדמויות מעוררות ההשראה שזכו להדליק משואות ופתאום מצאו אותי ראוי. אני מאוד מופתע ונרגש. תקופה כל כך לא צפויה ומאתגרת שעוברת על כולנו שלא תשכח ועכשיו היא בוודאות לא תישכח גם עבורי בפן האישי. תודה לשרה רגב, לוועדה ולקהל המדהים שלי. ולתפארת מדינת ישראל".