אבל בעולם האופנה: מעצב העל טיירי מוגלר מת בגיל 73

האייקון הצרפתי, שנחשב לאחד המעצבים החשובים של המאה ה-20, נפטר בנסיבות טבעיות. הבגדים שעיצב נלבשו על ידי כוכבים רבים, ביניהם דייויד בואי, ליידי גאגא וקים קרדשיאן, ובשנים האחרונות המותג שלו התפרסם בעיקר בזכות הבושם "Angel"

מעצב האופנה טיירי מוגלר
מעצב האופנה טיירי מוגלר | צילום: StagiaireMGIMO, מתוך ויקיפדיה

אבל בעולם האופנה: מעצב העל הצרפתי טיירי מוגלר הלך לעולמו בתחילת השבוע, כך פורסם הלילה (שני) באופן רשמי בעמוד הפייסבוק שלו. "אנו הרוסים להכריז על מותו של מר מנפרד טיירי מוגלר ביום ראשון, 23 בינואר 2022", כך נכתב בפוסט, "נוח על משכבך בשלום".

מוגלר נולד ב-1948 בשטרסבורג שבצפון-מזרח צרפת, בסמוך לגבול הגרמני, ובצעירותו למד מחול קלאסי. לאחר מכן החל בהכשרה כמעצב פנים, ובגיל 24 עבר לפריז והחל לעצב בגדים. בהמשך החל לעבוד כמעצב עצמאי, ועבד גם עם בתי אופנה במילאנו ובלונדון.

המעצב הצרפתי מקבל תשואות מהדוגמניות שלו לאחר הצגת הקולקציה בשנת 2000
המעצב הצרפתי מקבל תשואות מהדוגמניות שלו לאחר הצגת הקולקציה בשנת 2000 | צילום: רויטרס

מוגלר היה אחראי על עיצוב התלבושות לדוגמניות שהופיעו בקליפ ללהיטו של ג'ורג' מייקל "Too Funkey", וכן עיצב את השמלה השחורה המפורסמת שלבשה השחקנית דמי מור בסרט "הצעה מגונה" מ-1993. בתחילת המאה ה-21 החל לעצב תלבושות למופע של להקת הקרקס הקנדית "סירק דה סוליי".

המעצב הצרפתי מקבל תשואות מהדוגמניות שלו לאחר הצגת הקולקציה בשנת 2000
המעצב הצרפתי מקבל תשואות מהדוגמניות שלו לאחר הצגת הקולקציה בשנת 2000 | צילום: רויטרס

העיצובים של מוגלר נלבשו על ידי כוכבים רבים, ביניהם דייויד בואי וליידי גאגא, ובשנת 2019 הוא עיצב את שמלתה של קים קרדשיאן להופעתה בנשף המט גאלה. בשנים האחרונות המותג שלו התפרסם בעיקר בזכות הבשמים, במיוחד זה שזכה לשם "Angel". סוכנו מסר לסוכנות הידיעות AEP כי הוא מת בנסיבות טבעיות.