שווה מיליונים: החיפוש אחר גיטרת הבס האגדית של פול מקרטני

אחד המיתוסים הגדולים בתולדות הרוקנרול התעורר לחיים, כאשר צוות של עיתונאים החל לחפש אחר הגיטרה של הבסיסט והסולן האייקוני של להקת הביטלס. הפעם האחרונה בה נראתה הגיטרה הייתה בצילומים בשנת 1969 - ואם תימצא מחירה צפוי לעמוד על כ-10 מיליון פאונד

הגיטרה המיתולוגית של פול מקרטני
הגיטרה המיתולוגית של פול מקרטני | צילום: טוויטר

פול מקרטני, מחברי להקת הביטלס המיתולוגית, טוען כי בפעם האחרונה בה הוא ראה את הגיטרה האייקונית שלו היה לאחר שהלהקה סיימה לצלם קליפ לשיר "Get Back" בשנת 1969. היום (ראשון) דווח ברחבי האי הבריטי כי החל מבצע לאיתור ומציאת הגיטרה איתה מצולם מקרטני בימיה הגדולים של הלהקה בשנות השישים והשבעים המוקדמות.

מקרטני קנה את גיטרת הבס, מסוג הופנר 500, בשלושים פאונד בשנת 1961, ואין שום ספק כי אם וכאשר תימצא האבידה, היא תימכר במחיר יותר גבוה, לאור העובדה כי היא מופיעה בכמה מהשירים הגדולים של הלהקה כמו "Love Me Do" ו-"She Love's You", ועל פי הדיווחים השונים היא עשויה להימכר בעד 10 מיליון פאונד.

הביטלס בימיהם הגדולים ומקרטני עם הגיטרה האבודה בצד שמאל
הביטלס בימיהם הגדולים ומקרטני עם הגיטרה האבודה בצד שמאל | צילום: טוויטר

ניק ואס, שכתב יחד עם מקרטני את הספר על גיטרת הבס האבודה, נבחר לעמוד בראש החיפושים אחר הפריט המיתולוגי והפרויקט שנקרא "Trace The Bass" קורא לפתירת אחת התעלומות הגדולות בתולדות הרוקנרול. ואס סיפר כי "זו היא גיטרת הבס שעשתה את הלהקה, לא ברור מה עלה בגורלה, אבל אנחנו ננסה לגלות".