הופעה בעוצמה 2.3: הקהל של טיילור סוויפט הרעיד את סיאטל

במסגרת סיבוב ההופעות של הזמרת הפופולרית, כ-144 אלף איש שנכחו בשתי הופעותיה בסוף השבוע האחרון בוושינגטון הביאו לתנועות סיסמיות בעוצמה 2.3 - ושברו שיאים

טיילור סוויפט
טיילור סוויפט | צילום: shutterstock

לאחר הסערה שיצר סיבוב ההופעות של הזמרת האמריקנית טיילור סוויפט, הקהל בהופעתה השבוע בסיאטל הביא לתזוזות סיסמיות שהשתוו לרעידת אדמה בעוצמה 2.3 - כך פורסם היום (שבת) ב-BBC. ברשת הבריטית שוחחו עם סיסמולוגית מקומית, ג'קי קפלן-אורבך, שניטרה את הנתונים.

לפי קפלן-אורבך, ההופעה שהתקיימה באצטדיון הפוטבול בסיאטל שבמדינת וושינגטון בארה"ב, הביאה לתנודות קרקע משמעותיות בשל הקהל או מערכת ההגברה. ההופעות התקיימו בסוף השבוע שעבר במסגרת סיבוב ההופעות "Eras" שהושק לאחרונה.

ההופעה שברה את השיא הקודם של סיאטל, שנרשם בשנת 2011 במהלך משחק פוטבול, כאשר האוהדים חגגו במהלך המשחק. קפלן-אורבך, פרופסורית באוניברסיטת מערב וושינגטון, סיפרה כי ההבדל בין השיא הקודם לנוכחי היה בהפרש של 0.3 בלבד, אך "הרעידות היו פי שניים יותר חזקות".

טיילור סוויפט
טיילור סוויפט

בסיאטל התקיימו 2 הופעות יום אחר יום, בהן נכחו כ-144 אלף בני אדם. סוויפט כתבה לאחר מכן בחשבון האינסטגרם שלה כי "סיאטל, זה היה אחד מסופי השבוע הטובים ביותר שהיו לי מעולם. תודה לכם על הכל. על העידוד, הצעקות, הקפיצות, הריקודים, והשירה".