"לכולם יש": כך הפכו הקעקועים מסמל של חריגות - לקונצנזוס

מה שהיה פעם סימן זיהוי לעבריינים הפך בשנים האחרונות לפריט אומנות שמקשט את גופם של רבים מאיתנו. יש מי שמצייר דיוקן של הילד - אחרים מעדיפים חיות. כמה שיותר - יותר טוב. "זה נטו לוק"

זמן צפייה: 10:15

במשך תקופה ארוכה, אולי אפילו עד היום, קעקועים קושרו להתנהגות עבריינית - מהפיראטים שתקפו ושדדו ספינות בלב ים ועד לקעקועי הכלא שמסמלים השתייכות לכנופיה מסוימת. לפני 20 שנה, לעשות קעקוע היה לרוב ציור של פיה או דולפין על הכתף. עכשיו הם בכל מקום - וכמעט על כל אחד.

דיוקנים של הילדים, אריה ובחורה - אלה רק חלק מהקעקועים שמעטרים את גופו של כוכב הריאליטי אוהד בוזגל. את הקעקוע הראשון עשה לפני ארבע שנים. מאז, הוא הוסיף - וממשיך להוסיף, עוד ועוד ציורים ומילים מעצימות - אבל למה בעצם? "לא חייבת להיות לכל דבר משמעות", הסביר. "הרי בסך הכול זה נטו לוק, איך שאתה נראה. זה לא בא ממקום יותר עמוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר במשרד הבריאות: "המוטציה הבריטית – המצאה של ג'ונסון"

כ-6,000 שוטרים, התמקדות בהתקהלויות: המשטרה נערכת לסגר השלישי

האסירים שלא משתקמים מהכלא: "או להתפרנס מפשע או לרעוב ללחם"

ציור קעקוע על הזרוע
ציור קעקוע על הזרוע | צילום: חדשות 13

לאורך ההיסטוריה, לכתובות הקעקע היו דווקא משמעויות רבות ומגוונות. במצרים העתיקה יוחסו להן סגולות רפואיות, המאורים שבניו זילנד השתמשו בהן לצורך זיהוי שבטי וביפן סומנו בהן פושעים כאמצעי ענישה. אז איך ומתי קרה שפתאום הם מופיעים אצל רבים, בהם גם לא מעט מפורסמים?

"בתור ילדה, אני זוכרת שלא היינו רואים אנשים מקועקעים", סיפרה עורכת הדין יפעת בן אבי בראון, שמתדהרת ב-40 קעקועים. "אם היו אנשים מקועקעים, זה היה ממש מעט וזה היה משהו דרמטי. היום, לכולם יש - רופאים, עורכי דין, רואי חשבון - אפילו ההורים מתחילים לעשות עם הילדים שלהם קעקועים. הכול משתנה".