בשביל האושר: תמיר גל נשאר נאמן למוזיקת הדיכאון וכובש את ת"א

כבר 30 שנה שהזמר הפעיל לא מתמסר לפופ הים תיכוני, אלא מביא את סיפור חייו הקשה ואת רציחתה של אחותו למרכז הבמה. "היא ראתה רק אהבה עיוורת – וזה הביא אותה לתחתית התהום"

זמן צפייה: 15:06

כבר 30 שנה שתמיר גל הוא אחד הזמרים הפעילים והבולטים בזרם המוזיקה המזרחית. הוא לא התמסר לפופ הים תיכוני, ונשאר נאמן לז'אנר הדיכאון והנשמה. בלי תמיכה של תחנות הרדיו הגדולות, זכה גל באהבתם של רבים, והביא את סיפור חייו הקשה למרכז היצירה שלו – בשירים ובסרטים. "הדמיון הפך למציאות – והמציאות הפכה לדימיון", הוא מספר.

אמם של תמיר ושלושת אחיו ניסתה להצית את אביו – ונכלאה לחצי שנה. בהמשך גם אב המשפחה נכנס לכלא, וארבעת הילדים נשלחו למשפחות אומנה. לעומת שניים מאחיו, שהתמכרו לסמים ולחיי הפשע, גל הצליח להתרחק מכל אלו. "זאת בחירה, אני בחיים לא עישנתי סיגריות, רק בסרטים מדי פעם", אמר. "הייתי שותה הרבה לפני הופעות, אבל הפחתתי כי אסור אחרי השתלת השיער שעברתי".

עוד בחדשות 13:

"סללתי לעצמי דרך": הילד היתום מהפנימייה שהפך לכוכב "פאודה"

32 שנה אחרי מות זוהר ארגוב: בני משפחתו מתאחדים למופע לזכרו

השאיר מאחוריו את מדורי הפלילים: החיים החדשים של פליקס חלפון

תמיר גל, זמר
תמיר גל, זמר | צילום: חדשות 13

בלב סרטו "שלום לך סיגל" ניצב סיפורה הכואב של אחותו, סיגל, שנעלמה ב-1989, וגל היה החשוד המרכזי ברציחתה. רק ב-2010 נמצאה גופתה בעזרת בדיקות DNA. "היא לא ראתה מה זה אחים, רק אהבה עיוורת. וזה הביא אותה לתחתית של התחתית של התהום", הוא אומר.

לגל קהל נאמן עוד מתקופת הקסטות, אך לאחרונה הוא כבש קהל חדש – את תל אביב. "היה שם קהל אשכנזי", הוא נזכר בהופעתו במועדון "התדר" – מעוז התל אביביות. "קהל של גאים, לסביות, הכל מהכל. בחיים לא היית חושב שזה אנשים שאוהבים מוזיקה טורקית. זה בשבילי היה כמו להופיע ארבע פעמים בקיסריה".