בעקבות הביקורת: ספוטיפיי תזהיר מפודקאסטים שעוסקים בקורונה

אחרי עזיבת משתמשים רבים והביקורת מצד האומנים, מנכ"ל חברת הסטרימינג הודיע כי האפליקציה תפנה את המשתמשים למרכזי מידע ונתונים על הנגיף, כדי למנוע הפצת מידע כוזב. "יש לנו מחוייבות לספק מידע מאוזן ואמין"

זמן צפייה: 00:33

מנכ"ל ספוטיפיי, דניאל אק, הודיע הלילה (שני) כי יתווספו לאפליקציית המוזיקה אזהרות בנוגע לכל פודקאסט שעוסק במגפת הקורונה ובחיסונים. האפליקציה תנתב את המשתשמים למרכז נתונים ומידע אודות המגפה, ופרסמה מחדש את החוק, לפיו אסור להפיץ מידע כוזב שעלול לפגוע במשתמשים.

הודעת מנכ"ל חברת הסטרימינג הגיעה בעקבות הביקורת הרבה של מספר אומנים ומשתמשים רבים נגד ההסכתים של השדרן האמריקני ג'ו רוגן, שידוע בהתנגדותו לחיסונים נגד קורונה. "יש לנו את המחוייבות לספק מידע מאוזן ואמין מהקהילה הרפואית והמדעית", כתב מנכ"ל ספוטיפיי בהודעה שפרסם באתר החברה.

ספוטיפיי
ספוטיפיי | צילום: שאטרסטוק

כעת, אומנים ושדרנים שיפרסמו את הסכתים או מוזיקה בשירות של ספוטיפיי יידרשו להימנע מלקדם מידע שעלול להיות כוזב, או יכול לסכן את בראיות הציבור. על כן יהיה איסור לטעון כי הקורונה או מחלות אחרות אינן אמיתיות או לעודד אנשים להידבק בנגיפים כדי להיות מחוסנים.

בין האומנים שמתחו ביקורת על החברה היו ניל יאנג וג'וני מיטשל, שביקשו להסיר את קטלוג המוזיקה שלהם מהאפליקציה הפופולרית. באתר הרשמי שלה, כתבה מיטשל: "אנשים חסרי אחריות מפיצים שקרים שעולים בחיי אדם".

כאמור, בכך הצטרפה מיטשל לזמר הרוק הקנדי ניל יאנג שדרש בשבוע שעבר מספוטיפיי להסיר את כל האלבומים שלו, ואיים כי על מנהלי האפליקציה לבחור בינו לבין רוגן, שלו חוזה בלעדי עם ספוטיפיי בסך 100 מיליון דולר. עקב בקשתו של יאנג, המוזיקה שלו הוסרה מדף האומן שלו בפלטפורמה.