"עולות לבמה ושוכחות הכול": להקת "סקסטה" חוגגת 40 שנות פעילות

רגע לפני סגירת הבמות, פנינה, רותי, חני ואיריס, בנות הלהקה האגדית, שנמצאות בגיל קבוצות הסיכון, יצאו עם שיר ומופע חדשים ולא מפחדות לעשות קאמבק בימי קורונה. "אנחנו מופיעות כל הזמן"

זמן צפייה: 09:29

בתחילת השבוע, בשעת לילה מאוחרת במרכז תל אביב, כשעדיין היה מותר לקיים הופעות, ארבע חברות להקת "סקסטה" המיתולוגית התקשו להסתיר את ההתרגשות לפני העלייה לבמה, בהתאם להנחיות, בפעם האחרונה מזה מי יודע כמה זמן. אבל בתור מי שפרצו לחיינו כבר לפני יותר מ-40 אפילו עוד כמה חודשים של חיים בצל הנגיף ממש לא יצליחו לעצור אותן.

שום דבר לא מצליח להפריד את ארבע הבנות שהולחמו להן יחדיו עוד כשהלירה הייתה המטבע ובגין ראש הממשלה. גם אז, כמו היום, כל מה שהיה צריך זה שיר אחד כדי לפרוץ לתודעה. אצל "סקסטה" זה קרה בתזמון מושלם - בימים שלפני חתימת הסכם השלום עם מצרים עם "נולדתי לשלום". "בא האמרגן שלנו ואמר, 'יש לי שיר בשבילכן'. לא רצינו אותו בכלל והקלטנו אותו. פתאום הוא התקבל לפסטיבל הזמר", אמרה פנינה בריק, חברת הלהקה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"תמיד הרגשתי זר": המסע של כוכב "המורדת" ממאה שערים לברלין

החיים בוורוד: בת ה-23 שפתחה קונדיטוריה פופולרית – בשיא המשבר

בכירים במערב: "הפיצוץ בנתנז – יעכב את תוכנית הגרעין בשנתיים"

להקת ''סקסטה''
להקת ''סקסטה'' | צילום: חדשות 13

כיום, 40 שנה כבר אחרי הימים היפים ההם, הן מסיימות כעת את הדיוקים והשיופים האחרונים על שיר חדש מהתנור, אך לדברי איריס שמי, "אנחנו לא בקאמבק - אנחנו עובדות ומופיעות כל הזמן, כל השנים. מבחינתנו זה ההמשך, 'קאמבק' זו מילה נורא גדולה עם המון ציפיות".

פנינה, רותי, חני ואיריס, עברו יחד חיים שלמים, מלאים עליות ומורדות, רגעי שיא אל מול ויכוחים, ריבים ומשברים, אבל גם כל אלה לא פגעו כהוא זה בקשר ביניהן ובחברות העמוקה, וגם בתשוקה העזה שלהן להמשיך ולכבוש את הבמה ואת הקהל בכל פעם מחדש. "אתה יכול לבוא להופעה מעוך, מרוט, עייף. אתה עולה לבמה, זהו - תשכח הכול".