לאחר שנדבק בקורונה: פרשן הכדורגל סלבה ברזילאי הלך לעולמו

איש התקשורת שהיה מומחה לכדורגל הברזילאי וידוע בחוש הומור ייחודי, הלך לעולמו בגיל 69. ברזילאי עלה לישראל בגיל 19 וסיקר את כל גביעי העולם מאז 1990. משפחתו: היה אדם נפלא ואיש של אנשים

זמן צפייה: 00:28

העיתונאי ופרשן הכדורגל סלבדור (סלבה) ברזילאי הלך לעולמו היום (רביעי) בגיל 69, לאחר שחלה בקורונה ואושפז בבית החולים איכילוב, למרות שחוסן 3 פעמים נגד הנגיף. ברזילאי, המוכר בישראל בעיקר כמומחה לכדורגל הברזילאי, היה בשנות ה-80 גם שחקן תיאטרון, וכן השתתף בביצוע השיר "בשבחי הסמבה" יחד עם חברו הקרוב אריק איינשטיין.

ברזילאי נולד בריו דה ז'ניירו ב-1952, כבן השלישי מתוך 11 אחים, וכשהיה בן 19 עלה לישראל עם תנועת הנוער "הבונים דרור". הוא השתלב בקיבוץ ברור חיל שבדרום, המזוהה עם קהילת העולים מברזיל, והחל לימודי משחק ותיאטרון בסמינר הקיבוצים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המתיחות בדרום: פלסטינים התקרבו לגדר – צה"ל הגיב ברימוני עשן

סעיד אלחרומי הובא למנוחות: "דמות לחיקוי עבור בדואים רבים"

ליברמן נגד משרד הבריאות: אין צורך בהגבלות התקהלות

בשנת 1989 עבר ברזילאי לתל אביב והחל לכתוב במדור הספורט של "מעריב". ב-1990 החל לעבוד בערוץ הספורט, ובמהלך השנים שימש כפרשן לכדורגל דרום-אמריקני וערך כתבות וריאיונות רבים. בין השנים 1994 – 2005 פרסם טורים ומאמרי דעה במדור הספורט של "ידיעות אחרונות".

בשנת 2005 עזב ברזילאי את ערוץ הספורט והחל לשמש כפרשן בערוצי "צ'רלטון". הוא סיקר את כל גביעי העולם מאז מונדיאל 1990, והיה מוכר לחובבי הכדורגל בישראל בעיקר בזכות חוש ההומור שלו וצחוקו המתגלגל. השאיר אחריו אישה, בן ובת.

ממשפחתו נמסר: "סלבה היה אדם נפלא, איש של אנשים, עם שמחת חיים וצחוק מתגלגל שאהב מאוד את אשתו, ילדיו ונכדיו. הוא עזב לבדו את החופים של ריו דה ז׳נרו ועלה מציונות ואהבת ישראל כבר בשנת 1971 כשהוא בן 19 בלבד לטובת שירות צבאי כחובש. הוא ייצג בגאון את התרבות הברזילאית, הספורט, התיאטרון בו הפליא לשחק והמוזיקה, אותם ינק מילדותו ולעולם לא הפסיק לאהוב. סלבה נאבק על חייו במשך שבועיים ולבסוף נכנע לנגיף הקורונה, כשלצדו משפחתו האוהבת שנפרדה ממנו בדמעות".