רונן פייגנבויים על החובות, ההימורים - והחיים בצל אגדת כדורגל

לאחר שהסתבך עם השוק האפור, ניהל חיים כפולים והסתיר את כישלונו מכל קרוביו, הכדורגלן לשעבר יצא למסע לתיקון עצמי - שהגיע לשיאו בכניסה לבית האח הגדול. "אני מקבל חיבוק כאילו זכיתי"

זמן צפייה: 11:53

שבועיים לאחר שהודח מבית "האח הגדול", רונן פייגנבוים עוד מתקשה לעכל את מה שקורה סביבו. מי שהיה מוכר כל חייו כבן של אגדת הכדורגל, שייע פייגנבוים, לא עושה היום שני צעדים בקניון בלי שמישהו יעצור אותו לטובת סלפי. "זה מדהים אותי. אני מקבל חיבוק כאילו זכיתי בתוכנית", סיפר. בשביל הצופים האדוקים, עזיבתו עוררה אולי תחושת אכזבה, אבל אחרי מה שהוא עבר בשנים האחרונות, הגעה לקו הסיום של תוכנית הריאליטי מעולם לא הייתה המטרה.

שקרים, זיופים, חובות, הימורים במיליונים, החבילה שהאיש הזה סחב על הגב במשך שנים כמעט בלתי נתפסת. ודווקא בבית "האח הגדול" התפוצץ אחד הסודות השמורים ביותר שלו – שיש לו בת. אך גם דמות האב שליוותה אותו כל חייו הייתה מורכבת. שייע פייגנבוים הוא מגדולי הכדורגלנים שהיו פה. חלוץ אימתני, שחקן נבחרת ישראל שהיה יורד מהמגרש כשהוא נישא על כתפי האוהדים. ובתוך כל העיסה המשפחתית הזאת, לאחר 12 עונות בליגת העל, החליט פייגנבוים הבן בגיל 33 לפתוח מאפייה.

רונן פייגנבוים
רונן פייגנבוים | צילום: חדשות 13

לשם כך הוא החל ללוות כספים, בתחילה מהבנק, אבל ככל שניסה להרים את הראש מעל המים, הוא רק נשאב עמוק יותר אל תוך המערבולת, והוא החל ללוות כספים בשוק האפור. לקראת הסוף, החוב של פייגנבוים עמד על יותר ממיליון שקלים. כל הזמן הזה הוא לא משתף אף אחד בהסתבכויות שלו, גם כשמגיעים המסרים המאיימים לפירעון החוב. "הסתרתי מהאנשים הכי קרובים אליי. זה האנשים הכי חשובים בחיים שלי, ואני מוצא את עצמי חי בעולם כפול, משקר להם כל הזמן".

עד שיום אחד הוא טס לחו"ל, ברח. לאשתו סיפר שהוא טס להונגריה לטובת הזדמנות עסקית. ביום הרביעי הכסף נגמר, הוא נותר לישון על ספסל ברחוב, מבין שנמוך מזה הוא כבר לא ייפול. "בכיתי שם בלי סוף. דיברתי לשמיים". לבסוף הוא החליט להתקשר לאשתו, שולי, והייתה זו היא שלבסוף עירבה את שייע בסיפור שרונן כל כך רצה להסתיר ממנו. ואיכשהו, הדבר ההגיוני ביותר שעבר לו בראש במטרה לכפר על מה שנהרס היה לעמוד מול כל המדינה ולפתוח הכול. יש מי שיחשוב שזה מהלך קצת מוזר, אבל זאת גם הפעם הראשונה ששייע צפה בבנו והלב שלו התפוצץ מגאווה. "אני הולך ברחוב ואני גאה. אנשים ניגשים אלינו, אני חושב שהם רצים להצטלם איתי, הם הולכים להצטלם איתו. הוא עובד קשה".