שדרנית הרדיו המיתולוגית ראומה אלדר הלכה לעולמה בגיל 90

אלדר, ששימשה גם כ"שעון הדובר" של בזק, עבדה במשך ארבעה עשורים בתחנת הרדיו "קול ישראל", במגוון תפקידים. ב-1983 קיבלה את פרס מנהל הרדיו וב-1990 ייצגה את רשות הרדיו בטקס הדלקת המשואות

זמן צפייה: 02:29

ראומה אלדר, שדרנית הרדיו הבכירה לשעבר ב"קול ישראל", הלכה היום (שני) לעולמה, כשהיא בת 90. אלדר עבדה בקול ישראל במשך ארבעה עשורים, מקום המדינה עד 1988, תחילה בתור קריינית חדשות ובהמשך הייתה ממונה על מדור הקריינים ועורכת. בין היתר מוכרת אלדר בעקבות תפקידה כ"שעון הדובר" של בזק במשך, אותו מילאה שנים רבות.

במשך שנים ערכה אלדר את משדרי האוניברסיטה הפתוחה, ובשנת 1983 הוענק לה עבורם פרס מנהל הרדיו. כמו כן, בשנת 1990 ייצגה את רשות השידור בטקס הדלקת המשואות. אלדר הייתה ידועה בשפתה המוקפדת ובמשך שנים לאורך כל עבודתה היא עסקה בהדרכת קריינים, עורכי חדשות ושחקנים.

טרם קום המדינה, שימשה קריינית בתחנת הרדיו המחתרתית של "ההגנה". לאחר שיצאה לפנסיה, קריינה בהתנדבות בספרייה המוקלטת לעיוורים והעבירה בה קורסי קריינות.

בשנת 2014 חשפה אחייניתה של אלדר, הזמרת דפנה ארמוני, כי חלתה באלצהיימר. אחיינה, גיל חובב, כתב עליה בחשבון הפייסבוק שלו: "הלכה מאיתנו והותירה עולם שיש בו פחות אהבה, פחות ערכים, ויותר עצב".

אלדר נישאה לד"ר דוד אלדר שהיה מנהל מכון וינגייט, איתו הביאה שתי בנות ובן. הלווייתה תתקיים מחר בשעה 16:00 בבית העלמין במושב אודים, שם התגוררה ראומה.