כבשו את הקהל: המנצחים האמיתיים של תוכניות הריאליטי בישראל

רבים מכוכבי תוכניות המציאות שלא קטפו את הפרס הגדול נכנסו ללבם של הצופים, ואף הצליחו לפרוץ לתעשיית הבידור - בניגוד לזוכים, שפעמים רבות נשכחו מהתודעה הציבורית • עידן הריאליטי, פרק 3

זמן צפייה: 10:54

בריאליטי כמו בפוליטיקה, המנצחים הגדולים הם לא אלה שכבשו את השופטים, אלא חביבי הקהל. רבים מכוכבי תוכניות הריאליטי שלא זכו בפרס הגדול, נשארו בתודעה הישראלית וחלקם גם הצליחו לפרוץ אל תוך תעשיית הבידור בתור "טאלנטים". לעומתם, חלק גדול מהזוכים בתוכניות נשכחו.

לירון אורפלי, המכונה טילטיל, לוהק לתוכנית המירוץ למיליון וסומן על ידי ההפקה ככוכב של העונה. זמן קצר לאחר תחילת העונה הוא הודח מהתחרות, למורת רוחם של אנשי ההפקה, כבר בפרק הרביעי.

לשאר הכתבות בסדרה:

"מחפשים רק רייטינג": מתמודדי תוכניות הריאליטי על רגעי המשבר

הריאליטי בשיאו: מספר התוכניות שגדל – וקורסי ההכנה למועמדים

גמר הישרדות וי-איי-פי
גמר הישרדות וי-איי-פי | צילום: חדשות 13

שחר מורד, עורך המירוץ למיליון שנלחם לשכנע את טילטיל להתחרות בתוכנית אמר: "כשטילטיל הגיע אמרנו 'זה הכוכב של המירוץ למיליון, עונה 4' - ואז הוא הלך הביתה. מיד היה ברור איזה הפסד גדול זה לתוכנית".

למזלו של טילטיל, הוא הוזמן להשתתף בתוכנית ריאליטי נוספת – הישרדות, כבר באותה שנה. בסיום העונה של התוכנית הוא גבר על כל המתחרים וקטף את הפרס הגדול. "כל הפחדים שלו וכל הדבר הזה שהוא היה מבחינתו סייגים למה לא לעשות את המירוץ למיליון, הפכו אותו לכוכב - וזה המקום שאליו אנשים מתחברים, אפרופו 'הקסם', הסיבה לכך שהתוכניות האלה כן משתלטות על לוחות השידור. תסתכלו עליהם ותראו אותנו", אמר שחר.

הסיבה שאורפלי זומן להשתתף בתוכנית ריאליטי נוספת ונותר בתודעה הציבורית לא הייתה זכייתו בתוכנית הראשונה, אלא שהצליח ליצור עניין ולהיכנס ללבו של הקהל: "נתנו לי צ'אנס נוסף שהרבה אנשים לא מקבלים דבר כזה - האמינו בי. ובאותה שנה אני מוצא את עצמי ב"הישרדות". חשבתי שצוחקים עלי".