"נשם אמנות": השחקן והמחזאי רמי דנון הלך לעולמו בגיל 76

איש התיאטרון שיחק בהצגות רבות ובסרטים זוכי הפרסים "חיוך הגדי", "מאחורי הסורגים" ו"נשיקה במצ"ח". ההצגה שביים "הצמה של אבא" זכתה לביקורות נלהבות והוצגה מאות פעמים

רמי דנון
רמי דנון | צילום: ארכיון תיאטרון הבימה

שחקן התיאטרון והמחזאי רמי דנון הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 76. דנון נולד במרוקו ועלה לישראל עם משפחתו כאשר היה ילד. בבגרותו היה ממייסדי תיאטרון החאן בירושלים, ושיחק בעשרות הצגות על במות רפרטואריות רבות, בהן הקאמרי והבימה.

בנותיו, חן דנון-זקס והגר דנון-זאבי ואמן השחקנית תחיה דנון מסרו: "אבא היה איש מאושר ושלם. נושם אומנות ומסור למשפחתו. זכינו בו וזכינו ללוות אותו עד לרגע האחרון שבו נפרד מאיתנו היום לפנות בוקר. יהי זכרו ברוך״.

מתיאטרון הבימה נמסר: "התיאטרון הלאומי הבימה מרכין ראש בצער עמוק על פטירתו של רמי דנון, מענקי התיאטרון הישראלי, שגילם על הבמה דמויות רבות הצרובות בזיכרון התרבותי הישראלי וביים הצגות שהפכו לנכס צאן ברזל. יהי זכרו ברוך".

דנון השתתף גם בסרטי קולנוע זוכי הפרסים "חיוך הגדי", עליו זכה בפרס השחקן המצטיין, "נשיקה במצ"ח", ו-"מאחורי הסורגים" שהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

ב-1986 עבר דנון לצידה השני של הבמה ופנה לכתיבת מחזות ולבימוי. בין עבודותיו הבולטות, בימוי המחזה "שיינדלה" שכתב העיתונאי אמנון לוי, ו"הצמה של אבא", פרי שיתוף פעולה נוסף עם לוי, שזכה לביקורות נלהבות והוצג מאות פעמים ברחבי הארץ.