לא מספיק מרשימים: הסיבות שבגללן הבולס לא יגיעו לפסגה

שיקגו פתחה את העונה בסערה, אבל בחלוף הזמן הסטטיסטיקה התיישרה, הפציעות הקשו והמאזן התקבע. כעת, היא עם מאזן מכובד ומקום חמישי במזרח, אבל מול שבע הגדולות היא רושמת רק שני ניצחונות מול 12 הפסדים

דמאר דרוזן וזאק לוין, שיקגו בולס
דמאר דרוזן וזאק לוין | צילום: רויטרס

באחד מלילות החמים של הקיץ האחרון שחקנה של שיקגו בולס, זאק לוין, הסתכל בשעון - השעה הייתה 3:00 לפנות בוקר. הכוכב היה עייף מהמשחק של נבחרת ארה"ב באולימפיאדת טוקיו, אבל עדיין לא הלך לישון. הוא הרים את הטלפון והתקשר לדמאר דרוזן, שבאותו הזמן היה בארה"ב, וניסה לשכנע אותו להצטרף לבולס. כמה זמן אחרי זה דרוזן חתם בקבוצה, וההכנות לקראת העונה החלו במרץ.

הבולס פתחו את העונה בסערה והקבוצה הייתה עם אחד המאזנים הטובים בליגה. דרוזן מציג את העונה הטובה בחייו, והיה עם רצף של שבעה משחקים שבהם קלע יותר מ-35 נקודות ב-50% מהשדה, ועל הדרך שבר את השיא של ווילט צ'מברליין, שעשה זאת במשך שישה משחקים רצופים.

דמאר דרוזן
חובת ההוכחה עדיין עליו, דרוזן | צילום: רויטרס

בחלוף הזמן, הסטטיסטיקה התיישרה הפציעות הקשו והמאזן התקבע. כעת, שיקגו ניצבת במקום החמישי והמכובד במזרח עם מאזן 41 ניצחונות ו-28 הפסדים. אחרי שבעונה שעברה הקבוצה הייתה לא טובה בלשון המעטה, סיימה במאזן של 31 ניצחונות ו-41 הפסדים, ובמקום ה-11 במזרח, האוהדים יכולים העונה לשמוח - הבולס טובים ומעוניינים להתחרות על האליפות.

עם זאת, נראה שהקבוצה רחוקה מזכייה בתואר. תחילה, המאזן העונתי לא מספר את כל האמת, כי נגד שבע הקבוצות עם מאזן הניצחונות הטוב ביותר בליגה, שיקגו רושמת רק שני ניצחונות מול 12 הפסדים. עד לסוף העונה נותרו לה עוד חמישה משחקים מול ארבע משבע הקבוצות האלה – מילווקי, פיניקס, בוסטון ומיאמי.

דמאר דרוזן
מפסידים לגדולות, שיקגו נגד מילווקי | צילום: רויטרס

נכון להיום, שיקגו תידרש לעבור את בוסטון שמהלך העונה עבר תהליך בדיוק הפוך מזה של הבולס – לא היו החתמות גדולות בקיץ, היא התחילה בדשדוש, וכעת היא אחת הקבוצות שיכולות להגיע הכי רחוק. על אף ששיקגו ניצחה באחד המשחקים בתחילת העונה, קשה לראות איך היא תצליח להשיג ארבעה ניצחונות מול ההגנה הכי טובה בליגה.

ההחתמה של דרוזן בקיץ הייתה הצהרת כוונות בשביל הבולס – מעוניינים לנצח עכשיו, ולספק את הכוכב, זאק לוין, שמסיים את החוזה שלו בקבוצה בקיץ הקרוב. לדרוזן הצטרפו גם לונזו בול ואלכס קרוסו, וכעת הקבוצה במקום התשיעי בהתקפה, אך רק ה-18 בהגנה. כאמור, אמנם דרוזן נותן את העונה הטובה בחייו, אבל חובת ההוכחה בפלייאוף עדיין עליו.

זאק לוין
יעזוב בקיץ? לוין | צילום: רויטרס

דרוזן עדיין ידוע לשמצה בכל הקשור למשחקי פלייאוף, בין היתר בגלל הסדרות החוזרות והיריבות מול קליבלנד ולברון ג'יימס. כמעט בכל המשחקים דרוזן לא סיפק את הסחורה, והקאבס עברו בקלות את טורונטו. כשלברון עבר ללייקרס, דרוזן נשלח לסן אנטוניו, קוואי לנארד עבר לעיר הקנדית, והשאר היסטוריה.

החולשות של הבולס עלולות להיחשף במיוחד בפלייאוף, ואם אכן יתמודדו מול בוסטון, הקבוצה תודח כבר בסיבוב הראשון. עונה שהחלה בסערה ככל הנראה תסתיים באכזבה, ומכאן יעלו גם סימני השאלה – מי מהשחקנים יישאר בעונה הבאה?