אריאל זילבר נגד חנוך, גפן ודוכין: "חרם תמוה, לא תומך ברצח"

המוזיקאי הוותיק עורר סערה לאחר שהודיע כי תרם כסף לרוצח משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל. אביב גפן, שלום חנוך וארקדי דוכין הודיעו כי לא יופיעו בהופעה לרגל יום הולדתו ה-80. למרות זאת, זילבר הבהיר כי המופע יתקיים כמתוכנן: "חבריי נכנעו ללחץ"

אריאל זילבר
אריאל זילבר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חרף העובדה ששלום חנוך, אביב גפן וארקדי דוכין ביטלו את הופעתם בחגיגות ה-80 של אריאל זילבר, לאחר שנודע כי האחרון תרם כסף לרוצח משפחת דוואבשה עמירם בן אוליאל - הוא הבהיר כי המופע יתקיים כמתוכנן והתעקש: "מאמין באמונה שלמה בחפותו של בן אוליאל ובמשפט צדק. איני תומך ברצח ובשום שלב לא אמרתי זאת. זאת מהות הדמוקרטיה וחופש הדעה, שאותה הבעתי לפי מצפוני".

בהודעה שפרסם זילבר, הוא התייחס למהלך של חנוך, גפן ודוכין: "צר לי שחבריי בחרו להיכנע ללחץ מכל מיני גורמים, והמהלך להחרים את יום הולדתי ה-80 בחודש הבא נראה תמוה".

אביב גפן כתב אתמול: "לצערי אינני יכול לקחת חלק על במה אחת עם אריאל זילבר, שאותו אני מכבד כיוצר ואמן. יש גבולות שאסור לחצות והם נחצו, אלו ימים בהם נלחמים על דמותה של ישראל, על אחדות מבורכת, סבלנות והנמכת הלהבות, איני מסוגל לקחת חלק בנירמול והכשר לכאלה כוונות ואמירות".

אביב גפן במופע ''נשף רוק'' בפארק הירקון
אביב גפן | צילום: קוקו, פלאש 90

שלום חנוך
שלום חנוך | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
ארקדי דוכין
ארקדי דוכין | צילום: משה שי, פלאש 90

המופע לכבוד יום הולדתו ה-80 של זילבר, בהפקתו של לואי להב, צפוי להתקיים ב-25 באוקטובר בהיכל התרבות בתל אביב, בהשתתפות אורחים רבים. זילבר וחנוך, כידוע, שיתפו פעולה בלהקה המיתולוגית "תמוז", שהוציאה אלבום אחד בשנת 1976.

אריאל זילבר
אריאל זילבר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בתוך כך, גלגלצ תשדר תוכנית מיוחדת לרגל יום הולדתו של זילבר. אתמול נמסר מטעמה כי "גלגלצ לא מחרימה אף אמן או אמנית על רקע הדיעות שהוא או היא מחזיקים בהן. התחנה דוחה מכל וכל את התמיכה, בכל צורה, ברוצח מורשע. עם זאת, בדומה ליצירתו של רוג׳ר ווטרס, אנו מאמינים שהמציאות מורכבת וניתן להעריך מוזיקה של יוצר גם כשעמדותיו מעוררות בנו תחושות קשות. לא ניתן להתעלם מתרומותו העצומה של זילבר למוזיקה הישראלית שאינה שנויה במחלוקת. לכן, הספיישל ישודר כמתוכנן, תוך התייחסות והבעת הסתייגות חריפה במהלך השידור מצעדו של זילבר".