עוד הישג ענק: מדליית זהב ושיא עולם לעמי דדאון

השחיין הביא מדליה נוספת לישראל, והפעם במשחה ה-200 מטרים חופשי. ישראל עומדת עד כה על שבעה מדליות במשחקים הפראלימפיים בטוקיו

עמי דדאון
עמי דדאון | צילום: לילך וייס

השחיין עמי דדאון זכה הבוקר (שני) במדליית הזהב במשחה 200 מטרים חופשי במסגרת המשחקים הפראלימפיים בטוקיו. בכך העלה את ישראל לשבע מדליות בתחרויות, מתוכן ארבע זהב. דדאון בן ה-21, נולד עם שיתוק מוחין, מה שלא מנע ממנו עד עכשיו לשבור שיא עולם באליפות אירופה בפורטוגל שם זכה במדליית הזהב, ולקבוע שיא עולמי חדש גם באליפות העולם בגרמניה. ביום שבת האחרון, זכה דדאון במדליית כסף במשחה ל-150 מטר.

מוקדם יותר, זכה מארק מליאר במדליית ארד במשחה 100 מטרים גב. מליאר, בן 21, נולד עם שיתוק מוחין, והגיע לענף השחייה, כחלק מטיפול הידרו-תרפי בבריכת איל"ן חיפה. שר התרבות והספורט, חילי טרופר, בירך על זכייתו ואמר כי "מארק הוא מופת של שבירת כל הגבולות, כל פעם מחדש. בכל משחה ובכל סגנון, מארק מוכיח לנו שמאמץ והקרבה מקנים לנו את היכולת להגיע להישגים חסרי תקדים".

אתמול שבר מליאר שיא עולם נוסף וזכה במדליית זהב שנייה. זאת, לאחר שסיים במקום הראשון במשחה 400 מטרים חופשי בתוצאה 4:31:06 דקות. מליאר שיתף בתחושותיו לאחר ההישג הספורטיבי המרשים ואמר: "לא הרגשתי שזה עד כדי כך מהר אבל זה עבד והאמת שהגוף שלי עכשיו גמור". כאשר נשאל לגבי ההישגים העתידיים שלו ציין: "החזקתי את שיא העולם הקודם גם. אני מזדקן ואני לא יודע כמה אני עוד יכול להשתפר".