סטורי של פלמ"ח: סדרת הנוער שמחזירה למסך את תקופת המנדט

תוכנית הטלוויזיה שעלתה לאחרונה מגוללת את סיפורי הגבורה של המחתרת – ומנגישה את רוח התקופה לנוער של היום. רגע לפני שפרצה הקורונה, נפגשו השחקנים עם הגיבורים שעליהם מבוססות הדמויות

זמן צפייה: 12:01

סדרת נוער שעלתה לאחרונה לאוויר מגוללת את סיפורם של גיבורי הפלמ"ח בשנתיים הדרמטיות שקדמו להקמת המדינה, כשהמנדט הבריטי עוד שלט בארץ. אין-ספור סיפורי גבורה, מבצעים מפוארים של מעטים מול רבים - הכול ארוז בשנת 2020 לסדרה קצבית ומונגשת היטב לנוער שלנו, דור שאולי לא ידע את הפלמ"ח. "אני חושבת שזה מתאים שלפני סוף העולם נתעסק רגע באיך קמה המדינה, ממש שנייה לפני שכולנו הולכים פייפן", סיפרה השחקנית אלונה סער.

"לסדרה יש קודם כול סיפור נהדר, שמבוסס על אירועים אמיתיים ועל דמויות אמיתיות", סיפר עדן גוריון, יוצר ותסריטאי הסדרה. "גיבורים שמצד אחד הם גדולים מהחיים ומצד שני, הם מתחבטים בדיוק באותן בעיות שיש לבני הנוער היום, באהבות, במי אני, במה אני רוצה להיות. אני חושב שהסיפור הזה של תקופת הפלמ"ח והמחתרות הוא הסיפור המכונן של החיים שלנו פה, של הציונות, של ישראל".

צילומי הסדרה ''פלמ''ח''
צילומי הסדרה ''פלמ''ח'' | צילום: חדשות 13

השחקנית נטע רוט סיפרה: "סבתא שלי, כשאמרתי לה שאני עושה סדרה על הפלמ"ח, אמרה, 'אוי, איך הערצתי אותם. הייתי בת 14, רק רציתי כבר להתגייס'. אנשים זוכרים את הדבר הזה בכזאת הערצה". השחקן אברהם ארנסון הוסיף: "כשאני גדלתי, פלמ"ח יותר מתחבר להיסטוריה, משעמם, מבוגרים". "אנחנו דור, במובנים מסוימים, קצת בור", הודתה סער. "אז אני חושבת שמהבחינה הזאת בטח שזו שליחות".

טרם פרצה הקורונה לחיינו, נפגשו כוכבי הסדרה עם הכוכבים האמיתיים של הפלמ"ח: שייקה גביש, שפיקד ולחם בפלמ"ח ולימים הפך לאלוף בצה"ל, פוצ'ו, הסופר האגדי, מי שלחם וגם כתב את דור הפלמ"ח, ורבקה'לה קרמר, זמרת בהרכב "הצ'יזבטרון". "היה כיף להיות יחד, ולעשות את הדבר שההיסטוריה היהודית הטילה על הדור שלנו", שחזרה קרמר.